Değişen trendler günümüzde gıda sektörüne de yansıyor. İnsanlar artık tek düze içecekler yerine damak zevklerine uyan farklı ürünleri tercih eder hale geldiler. Bu tercih kültürlere göre değişim gösteriyor. Örneğin Türk halkının içecek tercihi sıralamasında şeftali suyu ilk sırayı alırken, Amerikalılar portakal suyunu, Fransızlar elma-portakal karışımını tercih ediyor…
Dünyada değişen trendler gıda sektörüne de yansıyor. İnsanlar artık tek düze içeceklerden kaçınırken ülkelere göre insanların içecek tercihleri de farklılıklar gösteriyor. Türkiye’nin en köklü ve önde gelen markalarından Aroma, yap tığı tüketici araştırmaları ile tüketicilerin eğilimlerini de ortaya koyuyor.
Dünya genelinde insanların sağlıklı gıdalara yönelme trendi çerçevesinde meyve suyuna olan talebin giderek arttığına dikkat çeken Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut Atom Duruk, meyve suyu konusunda dünyadaki ülkelerine göre ortaya konulan tüketici tercihlerini şöyle özetliyor:
“Meyve suyu konusunda tüketicilerin tercihleri ülkelere ve kültürlere göre farklılık gösterebiliyor. Aroma olarak yaptığımız araştırmalarda Türk halkının en çok şeftali suyunu tercih ettiğini gördük. Diğer ülkelere baktığımızda Amerikalılar portakal suyu, Fransızlar elma-portakal karışımı, İtalyanlar Armut-muz karışımı, Hintli mango, Çinliler ise şeftali-sirke karışımını seviyorlar.”
Dünya trendlerine yön veren marka
Glisemik indeksi düşük olan elma suyu üretimi konusunda oldukça iddialı olan Aroma, hem markalı üretimi hem de dünyaya meyve suyunda hammadde temin eden yapısı ile dünyada içecek trendlerine yön veren markalar arasında yerini alıyor.
Almanya’dan Malta’ya Kanada’dan Dubai’ye dünyanın 40’ın üzerinde ülkesine ihracat gerçekleştiren Aroma’nın bir dünya markası olması için çalışmalar yürütülüyor.