Türkiye’deki Bolu fabrikası da dahil olmak üzere, toplam 29 tesisinde ürettiği ürünleriyle, her gün 100’ü aşkın ülkede 50 milyon insana ulaşan Barilla Grubu, 2015 Faaliyet Raporu’nu yayımladı. “Sizin için iyi, Gezegen için iyi” stratejisi ile çalışmalarını sürdüren Barilla, 2014 yılına kıyasla global hacim olarak yüzde 2 büyüdü. ABD ve Avrupa pazarında önemli bir büyüme yakalayan şirket, 2015 Sürdürülebilirlik Raporu’nu da açıkladı. Sürdürülebilir tarım projelerinin gelişmesine tüm dünyada destek veren Barilla Grubu, sürdürülebilir durum buğdayı alımını yüzde 50 artırırken, su tüketimini yüzde 19, karbon salımını ise yüzde 23 oranında azalttı.
İtalyan gıda devi Barilla, global ortamdaki büyümesini sürdürürken, karbon ayak izini de küçültüyor. “Sizin için iyi, Gezegen için iyi” stratejisi ile her gün 100’ü aşkın ülkede 50 milyon insana ulaşan Barilla Grubu, mali ve sürdürülebilirlik raporlarını açıkladı. Global hacim olarak 2014’e kıyasla geçen yıl yüzde 2 büyüme yakalayarak 3,383 milyar Euro ciroya imza atan şirket, cironun yaklaşık yüzde 4’ü oranında 147 milyon Euro tutarında da yatırım gerçekleştirdi. Sürdürülebilir tarım projelerini destekleyen Barilla, tüm dünyada sürdürülebilir buğday alımını yüzde 50 artırırken, su tüketimini yüzde 19, karbon salımını ise yüzde 23 oranında azalttı.
Barilla’nın 2012 yılında çevresel, finansal ve endüstriyel yönetim alanında hayata geçirdiği “Sizin için iyi, Gezegen için iyi” stratejisinin başarısını kanıtlayarak ekonomik verilere ve sürdürülebilirlik sonuçlarına yansıdığını belirten Barilla Yönetim Kurulu Başkanı Guido Barilla, “Barilla olarak kar odaklı bir şirket değiliz. Halka açık bir şirket olmamamıza rağmen, halka açık bir şirket gibi tüm üretim süreçlerimizi ve finansal sonuçlarımızı şeffaf bir şekilde paylaşıyoruz. Zor bir ortama rağmen, 2015 yılında şirketimiz küresel olarak büyümesini sürdürdü. İtalya’da ise pazar ortalamasından daha yüksek bir performans sergiledik. Barilla Grubu olarak makarna tüketiminin yüksek olduğu gelişen pazarlarda büyümeye ve ürünlerimizle fırsatlardan yararlanmaya kararlıyız. Bu kararlılığımızın temel hedefi, Akdeniz yaşam tarzından esinlenerek lezzetli, sağlıklı, keyifli bir beslenme tarzını teşvik etmek ve herkesin gıdaya eşit erişim hakkına sahip olmasını sağlamak” açıklamasını yaptı.
147 MİLYON EUROLUK YATIRIM GERÇEKLEŞTİ
Performans açısından başarılı bir yılı geride bırakan Barilla’nın 2015 yılı cirosu, faiz etkisinden arındırılmış olarak yüzde 2 artış göstererek 3,383 milyar Euro’ya yükseldi. Faiz, vergi ve amostisman öncesi kâr (FAVÖK) cironun ortalama yüzde 13’ünü oluşturdu. 2014 yılında 427 milyon Euro olan bu rakam, 440 milyon Euro’ya yükseldi. Kalite ve çalışmalarında teknolojiye önemli yatırım gerçekleştiren Barilla Grubu’nun 2015 yılındaki yatırım harcamaları cironun yaklaşık yüzde 4’ü oranında 147 milyon Euro olarak gerçekleşti. Grubun 2014 yılında 250 milyon Euro olan borçlanması 170 milyon Euro’ya gerilerken, satış hacimleri ise 2014 seviyesini korudu.
Bir önceki yılın sonuçlarını değerlendiren CEO Claudio Colzani, “Operasyonel ve finansal performansımızdan çok memnunuz. Ancak, insanların, gezegenin ve toplumun esenliğine katma değer sunabilmek de en az bunlar kadar önemli. Yaptıklarımızın karşılık bulması, itibar endeksindeki konumumuz, PETA gibi sivil kuruluşlar tarafından takdir edilmemiz, sağlıklı ve yenilikçi ürünlerle tüketicilerimize vaatlerimizi yerine getirebiliyor olmamız, gurur verici olmanın ötesinde yolumuzun doğruluğunu da teyit ediyor. Bunlar karlılıktan çok daha önemli bizim için” dedi.
AVRUPA VE ABD’DE YÜZDE 4 BÜYÜME YAKALADI
Barilla Grubu, yeni ürün lansmanlarıyla İtalya haricinde Avrupa pazarında bir önceki yıla göre yüzde 4 büyüme yakaladı. Aynı büyümeyi ABD pazarında da yakalayan grup, mevcut ürünlerinin yanı sıra “Pronto” makarna, Premium ve glutensiz segmentinde de önemli bir performans gösterdi. Ekim 2015’te Academia Barilla restoranın üçüncüsünü New York’ta açan grup, interaktif dijital ekranların ve sosyal medya etkileşiminin yer aldığı yeni restoranıyla perakende dünyasında bir ilke imza attı.
GLUTENSİZ VE TAM BUĞDAY MAKARNA ÖDÜL GETİRDİ
Cirosunun neredeyse yarısını İtalya pazarında gerçekleştiren Barilla, zor bir ekonomik ve sosyal ortamın yanı sıra rekabet ettiği ürün kategorilerindeki tüketimdeki düşüşe rağmen, piyasa ortalamasından daha yüksek performans sergiledi. Şirket, başta pesto ve et bazlı makarna sosları olmak üzere, yemek çözümleri kategorisinde büyüme yakaladı. 2015 yılında Barilla ve Voiello makarna satışlarında geçmiş yıllara kıyasla önemli bir satış grafiği yaşanırken, glutensiz ve tam buğday makarna çeşitleri gruba ‘2016 İtalyan Ulusal Yenilik Ödülü’nü kazandırdı. Yeni ürünler, Barilla markasının toplam pazar payını da artırdı. Mini kek, grissini, kraker ve yumuşak ekmek pazarında büyüme kaydeden grup, unlu mamullerde 2014’teki pazar payını korudu.
219 ÜRÜN YENİDEN FORMÜLE EDİLDİ
Finansal ve pazar sonuçlarının yanında, insanların, gezegenin ve toplumun esenliği başlıklarında ulaşılan sonuçları içeren “Sizin için iyi, Gezegen için iyi” başlıklı 2015 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nun sonuçları da açıklandı. Üretim çalışmalarını Barilla’nın kurucusu Pietro Barilla’nın “Çocuklarınıza yedirmeyeceğiniz hiçbir şeyi üretmeyeceksiniz” prensibi ile gerçekleştiren şirket, geçtiğimiz 6 yılda 219 ürününü yeniden formüle etti. Grup sadece son 3 yılda 73 üründe toplam yağ ve doymuş yağ oranlarını, 15 üründe ise tuz oranlarını azaltırken, yeni ürünlerini endüstri ortalamasının altında daha az şeker ve daha fazla tam tahıl miktarı ile piyasaya sundu. Küresel olarak sürdürülebilir tarım projelerinin gelişimini destekleyen Barilla, 2015 yılında sürdürülebilir durum buğdayı alımını bir önceki yıla göre yüzde 50 artırdı. Grup, 1.300 çiftlikten 140 bin ton durum buğdayı satın alımı yaparken, sorumluluk sahibi tedarik zincirlerinden satın alınan hammadde miktarı üç katına çıkarıldı.
KARBON AYAK İZİ KÜÇÜLÜYOR
Her yıl hayata geçirdiği çalışmalarla çevresel ayak izini küçülten Barilla, 2015 yılında her ton ürün başına su tüketimini % 19 oranında, sera gazı salımını ise % 23 oranında azalttığını açıkladı. Çevreye karşı hassasiyetini “Buğday Treni” projesiyle artıran şirket, bu proje ile Parma’daki Barilla merkezinde bulunan dünyanın en büyük makarna fabrikasına durum buğdayı taşımacılığı için yeni bir demiryolu bağlantısı kurdu. Gerçekleşen yatırım sayesinde yollara 3 bin 300 kamyonun çıkması engellenerek, sera gazı emisyonunda 1,100 ton azalma sağlandı.
“AKILLI ÇALIŞMA” VE KADINLARIN YILI
İnsan Kaynakları politikalarıyla da ön plana çıkan Barilla, 2015’te devrim niteliğindeki ‘Akıllı Çalışma’ projesiyle yeni bir döneme adım attı. İletişim teknolojilerine yapılan önemli yatırımlar ve işbirlikleriyle, çalışanların önemli bir bölümü işlerini artık ofis dışından yürütebilecek hale geldiler. Bir diğer çarpıcı sonuç ise, kadın çalışanların grup içindeki konumlarında göze çarpıyor. Son bir yıl içinde kadın yöneticilerin oranı %28’den %35’e; Küresel Yetenek Havuzu’nda ise kadın çalışan sayısı %32’den %41’e yükseldi.
BARİLLA’DAN 3 BOYUTLU MAKARNA YAZICISI
Sektörünün yenilikçilik alanında referans noktası olan Barilla’nın basın toplantısında öne çıkan çarpıcı başlıklardan bir diğeri ise 3 boyutlu makarna yazıcısı oldu. Sektördeki 140 yıla yakın deneyimini, yüksek teknoloji ile birleştiren Barilla’nın makarna baskısı yapabilen 3 boyutlu yazıcısı ile makarna severler artık kendi tasarımlarını yapabilecek. Henüz gelişme aşamasında olan proje sayesinde makarna severler tasarladığı makarnaları hafıza kartı ile Barilla restoranlarına getirip, birkaç dakika sonra pişirilmeye hazır olarak teslim alabilecek.
Barilla’nın gelecek vizyonunun paylaşıldığı toplantıda ayrıca, Barilla Gıda ve Beslenme Vakfı (BCFN) “Eating Planet – Gıda ve Sürdürülebilirlik: Geleceğimizi İnşa Ederken” kitabının dünya lansmanı da gerçekleştirildi. İnsanların dengeli diyet ve bilinçli yiyecek tercihleriyle çevresel etkileri azaltılabileceklerini ortaya koyan kitap, pek çok hastalığın sürdürülebilir beslenme ile önlenebileceğini, çevreye de zarar vermeyecek sağlıklı bir yaşam tarzının Akdeniz diyeti ile mümkün olabileceğine dikkat çekiyor.