Türkiye’de meyve suyuna adını veren Meysu, nesilden nesile aktardığı lezzetleri Kayseri’deki üretim üssünden 5 kıtada 60 ülkeye ihraç ederek, global bir içecek markası olma yolunda hızla ilerliyor. Ürün çeşitliliği ve ihracatla özellikle son iki yılda büyümesini sürdüren Meysu, Kayseri fabrikasında bir değerlendirme toplantısı düzenledi. Toplantıda fabrika ve yatırımları hakkında bilgi veren Meysu Genel Müdürü Osman Güldüoğlu, 2018’de Çin’e ofis açma planları olduğunu belirtti.
Türkiye’nin ilk meyve suyu markası Meysu; köklü geçmişi, ürün çeşitliliği, üretime ve inovasyona yaptığı yatırımın yanı sıra ihracatla da büyümeye devam ediyor. Nesilden nesile büyük bir özenle aktardığı lezzeti, yenilikçi ve modern yaklaşımıyla sadece Türkiye’ye değil, 5 kıtada 60 ülkeye sunan Meysu, ürün çeşitliliği ile de sadece meyve suyu değil, bir içecek markası olma hedefiyle çalışmalarına büyük bir hızla devam ediyor.
Meysu ürün çeşitliliği ve ihracatla büyüyor
En çok Malezya, Çin, Irak, AB ülkeleri ve Panama’ya ihracat yapan Meysu, içecek sektöründe yeni pazarların artmasıyla üretim kapasitesini 2017 yılı sonunda yüzde 40 oranında artırmaya odaklandı. Meysu en çok Malezya’ya Nar Ekşisi, Çin’e meyve suyu ve nektar, Irak’a ise gazlı içecek ihraç ediyor. Özellikle Çin’de yüzde 100 meyve suyu ürünleriyle oldukça tercih edilen marka, 2018 yılında Çin’de bir ofis açarak bu ülkedeki varlığını ve yapısını genişletmeyi hedefliyor.
Meysu’nun son yıllarda yaptığı atılımla pazar payını ve karlılığını artırdığını söyleyen Meysu Genel Müdürü Osman Güldüoğlu, kurumsallaşmaya verdikleri önem ve yenilikçi vizyonlarıyla büyümeyi sürdüreceklerini belirtiyor;
“1969’dan bu yana ülkemizde meyve suyuna adını veren bir marka olarak, her geçen yıl sektörümüzde lider olma yolunda hızlı adımlar atıyoruz. Her yıl ortalama yüzde 25 oranında büyüme gerçekleştiriyoruz. Son dört yılda ise neredeyse iki kat büyüdük.
2017 yılının ilk altı ayındaki büyüme oranımız yüzde 22. Yılsonunda ciromuzu minimum yüzde 20 oranında artırmayı planlıyoruz. Beş kıtada 60 ülkeye içecek ihraç ediyoruz, 2018’de bu rakamı 70’e çıkarmayı hedefliyoruz. Hedef pazarlarımız arasında ise Orta Doğu ve Asya bulunuyor.
Zengin ürün çeşitliliğimize ek olarak, tüm dünyadan tüketicilerimize yeni tatlar deneyimleme imkanı sunabilmek için Ar-Ge çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Çocukluğumuzun meyve suyu olan Meysu artık modern üretim tesislerinde kaliteli, sağlıklı, yenilikçi ürünler üreten, ulusal ve uluslararası platformda güvenilir bir şirket olma yolunda hızla ilerleyen bir içecek markası haline geldi. 2018 yılında üretim kapasitemizi artırarak başta Çin olmak üzere farklı ülkelerde ofis açarak dağıtım ağımızı genişleteceğiz.
Kayseri’de yılda 120 bin ton içecek üretiliyor
Meysu, Kayseri’deki 36 bin metrekarelik fabrikasında Meysu markası altında yüzde 100 meyve suyu, meyve nektarı, meyveli içecek, soğuk çay, gazlı içecek, şerbetler ve süt üretimi yapıyor. 2016 yılında yaklaşık 120 bin ton içecek üreten Meysu, ham maddelerini de Kayseri ve civar illerden temin ediyor. Meyve sularında hiçbir katkı maddesi kullanmayan Meysu, kullandığı meyvelerini düzenli olarak 650 parametrede pestisit kontrolünden geçiriyor. 300 kişinin çalıştığı fabrika ayrıca tüm dünyada geçerli olan ISO 9001, ISO 22000, BRC kalite ve gıda güvenliği yönetim sistemleri ve Helal sertifikalarına sahip.