Türkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu ve önde gelen içecek markası DİMES, toplum ve çevreyi odak noktasına alan, iş dünyasına örnek oluşturan iş modellerinin onurlandırıldığı Sürdürülebilir İş Ödülleri programında, Sürdürülebilirlik İletişimi kategorisi ödülünün sahibi oldu.
DİMES’in, kuruluşundan bu yana hayata ve işine başka baktığını söyleyen DİMES Grup CEO’su Ozan Diren, “Doğanın ve insan emeğinin sunduklarını, katma değerli ürünlerle kıymetlendirmeye, her bir tercihimiz, her bir iş kararımızla, doğa ve insan için daha fazla değer üretmeye odaklanıyoruz. Doğa ve insan arasında sürdürülebilir bir değer zinciri kuruyoruz” dedi.
Sürdürülebilir katma değer üretimini ve paylaşımını, değer zincirinin bütününe kapsayıcı bir şekilde yayabilen iş modellerinin, dünyanın, insanlığın ve ekonominin geleceğine katkı yaptığını vurgulayan Diren, “Sürdürülebilirlik Ödülleri programında bu konuda ilham verici örnekler paylaşıldı. Tüm katılımcılara, bu değerli platformu oluşturan Sürdürülebilirlik Akademisi’ne, gurur duyduğumuz bu ödülün asıl sahipleri olan tarım üreticilerine, iş ortaklarımıza, tüm çalışma arkadaşlarıma, tüketicilerimize, geri dönüşüm konusunun tüketiciler nezdinde bilinirliğini ve toplumsal katılımı artırmak hedefiyle iş birliği yaptığımız Tetra Pak Türkiye’ye ve emeği geçen herkese, DİMES’in geniş ailesine teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.
DİMES, değer odaklı yürütülen, kurumsal iletişim, marka iletişimi ve sürdürülebilirlik iletişimi çalışmalarını kapsayıcı bir öykü çevresinde bütünselleştiren iletişim çalışmalarını, PRactice Communication Management iş birliğinde gerçekleştiriyor. İletişim çalışmalarında, sürdürülebilirlik ruhunu özünde taşıyan iş tercihleri ve seçimlerle şekillenen kurumsal iletişim öyküsü ile uyumlu bir marka dili kullanılıyor. Sürdürülebilirlik konusunu herhangi bir zorlamaya gerek duymadan, doğal olarak içerisinde barındıran bu öykü, geleneksel mecralardan sosyal medyaya farklı platformlarda anlatılıyor. Doğa ve İnsan arasında sürdürülebilir bir değer zinciri kuran DİMES, sürdürülebilirliği doğal olarak içeren iletişim öyküsü ve diliyle çevresine ilham yayıyor.
Marka iletişiminde, DİMES’i sektörün klişeleşmiş söylemlerinden ayıran “Hayata Başka Bak!” felsefesi, seçimler ve tercihlerle şekillenen kurumsal öyküyü özetliyor. Bu söylem, araştırma sonuçlarının işaret ettiği, aslen seçimlerden ibaret hayatta, küçük gözüken seçimlerin ve tercihlerin büyük öneminin bazen unutulabildiği ve aslında bu önemi anımsamanın hayatın ne kadar anlamlı olduğu hakkında farkındalığı artırdığı tüketici iç görüsüyle de örtüşüyor.
Düşünce dünyası memleket, toprak ve insandan oluşan, meyvenin mucizesine inanan DİMES kurucusu M. Vasfi Diren’in, çiftçinin emeğini çöpe döktürmemeye azmetmesiyle başlayan, Doğa ve İnsan için her zaman daha fazla değer üretme azmiyle verilen iş kararları ve yapılan tercihlerle büyüyen bir iş modeli olarak geleceğe uzanan öykü, sürdürülebilirlik kavramının somutlaşmış bir örneğini oluşturuyor.