Makarnadaki çeşitliliği bulgura taşıyacak
Mardin’den çıkan bulgur devi, hem iç pazara hem de Asya ve Avrupa pazarlarına yönelik ar-ge atılımına hazırlanıyor. Asya’da sağlık beslenme trendi ile pirince alternatif olarak önemli bir potansiyele ulaşan bulgurun, Avrupalılar için de soğuk salatalar ve paketlenmiş hazır gıdalar şeklinde sunulması hedefleniyor.
Geçtiğimiz hafta İstanbul’da gerçekleşen Sirha Gıda Fuarı’ndan çocuklara özel olarak geliştirdiği paketlenmiş pilav, çorba ve köfte karışımlarını tanıtan İpek Bulgur, makarna ürünlerindekine benzer bir çeşitlilik ile iç pazarda da ürün gamını genişletecek.
İpek Bulgur, önümüzdeki yıl üç büyük şehirde 50 çeşit bulgur yemeğinin sunulacağı “Bulgur Evleri” kurmaya hazırlanıyor.
Türkiye’nin en büyük bulgur üreticisi ve ihracatçısı İpek Bulgur, yurt dışında yeni pazarlar ararken yurt içinde de pazar payını büyütmek için yeni ürünler geliştirerek bulgur kültürünü yeni bir seviyeye taşıyor. Bu amaçla ar-ge ve inovasyon çalışmalarına ağırlık veren Mardin markası, bulgur içerikli sağlıklı ve doğal yiyecekler kategorisinde ilklere imza atmayı hedefliyor.
Çocuklara bulguru sevdirecek
İpek Bulgur, ar-ge çalışmaları kapsamında geliştirdiği ürün karışımı serisine çocuklar için özel olarak üretilen kaliteli, besin değeri yüksek ve miniklerin severek tüketebilmesi için özel tariflerle birlikte gelen saf ve doğal Mardin bulguru ile start verdi. Yeni nesillerin diğer alternatiflere kıyasla çok daha sağlıklı ve besleyici olan bulgurla tanışması ve gündelik gıda alışkanlıklarına dahil etmesi hedefiyle üretilen “Köftecik”, “Pilavcık” ve “Çorbacık”, geçtiğimiz hafta İstanbul’da gerçekleşen Sirha Gıda Fuarı’nda ziyaretçilere tanıtıldı. Ürünler 1 Ocak itibarıyla tüm Türkiye’de raflarda olacak.
Faysal Sun: “Makarnadaki çeşitliliği bulgurda yaratacağız”
İpek Bulgur Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Mardin Bulgur İmalatçıları Derneği Başkanı Faysal Sun, fuarda yaptığı açıklamada şunları söyledi:
“Şu anda gelecek nesile, çocuklara bulguru sevdirmeliyiz. Onunla yetişmediler, maalesef artık bilmiyorlar, bu kültürü onlara vermek istiyoruz. Bu amaçla Sirha Gıda Fuarı’nda çocuklar için geliştirdiğimiz için 3 ayrı ürünü lanse ettik. Hem besin değeri yüksek hem de yapımı kolay ürünler. 2018 başında tüm Türkiye’de raflarda olacak. Şu anda ürün gamımızda 7 çeşit ürün var şu anda, ama biz katma değeri yüksek ürünler geliştirmek istiyoruz. Bulgurun zenginleştirilmiş hali için ar-ge yapıyoruz. Kurutulmuş domates, biber, salça her şeyi içinde, yemeye hazır halde sunacağız. Toplumun tüketim alışkanlıkları değişti, çağa uygun bir hızda yemek hazırlanıyor. Makarnada gördüğümüz çeşitliliği bulgurda da yaratmayı hedefliyoruz.”
2018 ciro hedefi 70 milyon TL
İpek Bulgur’un bugün Türkiye’nin en büyük bulgur üreticisi ve ihracatçısı olduğunu belirten Sun, 2017’nin sonuna kadar 60 milyon TL’ye, 2018 sonunda ise 70 milyon TL’ye ulaşmayı hedeflediklerini ifade etti.
Faysal Sun: Pirincin tüketildiği her yer potansiyel pazarımız
Yıllık 70 bin ton üretimiyle Türkiye’nin bulgur devi haline gelen İpek Bulgur, büyük çoğunluğu Ortadoğu ülkelerine olmak üzere, yıllık 40 bin ton bulgur ihraç ediyor. Dünyanın en büyük bulgur üretim tesisine sahip marka, üretiminin yüzde 45’ini Ortadoğu’da Irak, Suriye, Ürdün, Suudi Arabistan’ın yanı sıra Almanya ve Japonya gibi ülkelere ihraç ediyor.
Faysal Sun, önümüzdeki dönemde İpek Bulgur’un ihracat hedeflerini şöyle özetliyor:
“Ortadoğu ülkeleri ihracatımızda başı çekiyor. Ayrıca Avrupa’ya, ABD’ye ve Türkî Cumhuriyetlere de Mardin bulgurunu satıyoruz. Şu anda ihracat yaptığımız ülke sayısı 20’yi aşmış durumda. Yıllık ihracatımızı 40 bin tona çıktı ve yeni pazar arayışları için de arayışlarımız sürüyor. Doğrusunu isterseniz hedefimizde Avrupa var. Avrupa, bulguru yeni yeni keşfediyor. Şimdiye kadar bulgur açısından en büyük pazar, Ortadoğu pazarıydı. Benzer yemek kültürüne sahip olduğumuz Arap ülkeleri, bulgur tüketiminde ilk sırayı alıyordu. Ancak bölgede yaşanan istikrarsızlık üreticilerin pazar inovasyonu adına hızlı ve doğru adımlar atmasını gerektiriyor. Mardin bulguru, kalite ve lezzet açısından kıyas kabul etmeyecek bir değerde. Biz İpek Bulgur olarak bu değeri Avrupa’ya taşımakta kararlıyız. Etnik pazarın çok geniş olduğu Almanya gibi ülkeler, potansiyel bulgur tüketicisi. Avrupalılar da artık sağlıklı ve besin değeri yüksek olan bulgura giderek daha büyük ilgi gösteriyor. Hem soğuk salatalar hem de geçtiğimiz ay katıldığımız ve büyük ilgiyle karşılaştığımız Anuga gibi dev fuarlarda onlara öğrettiğimiz çeşit çeşit yiyecek sayesinde bulgurun lezzetini keşfediyorlar. Bulguru Türkiye’nin Avrupa’ya yönelik en önemli ihracat kalemlerinden biri haline getirmek istiyoruz. Şu anda Almanya başta olmak üzere Avrupa ülkelerine yılda 3 bin ton bulgur ihraç ediyoruz, hedefimiz 2018’de bu rakamı 5 bin tona çıkarmak. Asya ülkelerinde çokça pirinç tüketiyorlar; onların tüketim alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefliyoruz. Pirincin çok tüketildiği her yer bizim hedefimizde var, alternatif ürün olarak. Pirince göre çok daha sağlıklı.”
Bulgur Evleri için iş birliklerine hazırız
“2018-2019 arasında pilot bölge olarak Türkiye’nin 3 büyük kenti; İstanbul, Ankara ve İzmir’de sadece bulgur ürünlerinden yapılan yemeklerin bulunacağı “Bulgur Evleri” açmak istiyoruz. Bu anlamda iş birliklerine de açığız. Türkiye’de yapılan 50 çeşit bulgur yemeğinin misafirlere sunulacağı bu restoranlar yerli tüketiciye hizmet vereceği gibi turistler için de farklı yemek kültürleriyle tanışacakları yerler olacak. Pilot bölgelerde başarıya ulaşırsak tıpkı çiğköfte dükkânları gibi zincir haline getirmek istiyoruz. “