Türkiye, 2017’de fast food hamburger zinciri McDonald’s’ın müşteri sayısını en çok artırdığı pazar oldu.
McDonalds’ın müşteri sayısı dünyanın hiçbir ülkesinde Türkiye’deki kadar artmadı.
McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Oğuz Uçanlar, “Tüketicinin ihtiyaçlarına odaklandık, söz hakkını müşterilerimize verdik. 2017 yılında aynı restoranların müşteri sayısı karşılaştırmasında yüzde 15 büyüdük” dedi.
Ciro bazında artış ise yüzde 16 ile 840 milyon lira oldu ve böylece McDonald’s Türkiye 208 hedefini de 2017’de yakalmış oldu.
Uçanlar, “Temel motivasyonumuz daha fazla insanı restoranlarımıza getirmek. Bunun için önce müşterilerimizi dinledik ve onların en önem verdiği konulara odaklandık.” dedi.
Hamburgerler, iktisat literatüründe fiyat elastikiyetinin yüksek olduğu gıda ürünleri arasında görülüyor. Bir başka deyişle ürünün fiyatı arttıkça talep edilen miktarında azalma, fiyatı düştükçe ise talep edilen miktarında artma eğiliminin hamburgelerde ön planda olduğu görüşü hakim.
74 bin 693 katılımcının yer aldığı 2016’da yapılmış bir çevrimiçi ankete göre McDonald’s tüketicilerin en çok tercih ettiği üç fast food zincirinden biriydi.