Gastronominin ekonomik güce dönüşmeye başladığı bu dönemde, İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde ilk Global Gastroekonomi Zirvesi düzenlendi. Güney Kore, ABD, Japonya, Peru, Danimarka ve İspanya’dan gastronomi ekonomisinin temsilcileri ile Türkiye’den sektörün gelişmesine katkıda bulunan isimler katıldı. Zirvede dijitalleşme konusunda konuşma yapan Unilever Food Solutions Türkiye, Orta Asya ve İran Genel Müdürü Önder Arsan, gastronomide dijitalleşmeyi ve Unilever Food Solutions globalde ve Türkiye’de dijitalleşme vizyonunu anlattı.
Arsan “Dijital dönüşüm çoktan başladı. Dünyada her 60 saniyede YouTube’a 400 saatlik video yükleniyor; 29 milyon whatsapp mesajı, 300’ün üzerinde email gönderiliyor. Dünyada genelinde şefler interneti oldukça yoğun kullanıyor. Türkiye’de yapmış olduğumuz araştırma şeflerin dijital davranışlarında da benzer sonucu gösterdi. Şeflerin yüzde 82’si kişisel amaçlarla, yüzde 76’sı ise profesyonel amaçlarla bilgisayar ya da mobil cihaz üzerinden internet kullanıyor. %88’i her gün interneti kullanıyor.
Sadece ürünlerimiz değil sunduğumuz hizmetlerle de şeflerimizin yanında oluyoruz. Şeflerin ‘en önemli ihtiyaç’ olarak tanımladığı gıda güvenliği eğitimi ihtiyacına dijital ortamda cevap vererek, Türkiye’nin ilk ve tek online gıda güvenliği eğitim-sertifika programı ‘Güvenilir Eller’ projesini sektöre kazandırdık. Bu yıl Mayıs ayında hayata geçirilecek Unilever Food Solutions aplikasyonuyla ise şeflerin ihtiyaç duyduğu ve hayatlarını kolaylaştıracak konuları uygulama üzerinden sunmaya hazırlanıyoruz.
Gelecekte tedarikçilerden şeflere gastronomide dijitali çok daha ileri seviyelerde kullanacağız. Türkiye bu anlamda tüm alt yapıya sahip ve bunun değerlendirilmesi gerekiyor” dedi.
WWF Türkiye, TÜRYİD ve Unilever Food Solutions işbirliğiyle “Sıfır Atık” konusuna da değinilen zirvede, gıda atığını azaltmak için alınacak önlemlere dikkat çekildi. Zirvede, Türkiye’nin ilk ve tek online gıda güvenliği eğitimi Güvenilir Eller standı yerli ve yabancı katılımcılar tarafından yoğun ilgi gördü.
Unilever Food Solutions: Türkiye’de Knorr, Lipton, Carte d’Or, Calve, Hellmann’s, Rama, Sana ve Becel’i bünyesinde bulunduran Unilever Food Solutions’a ait ürünler, her iki işletmeden biri tarafından tercih ediliyor. Sunduğu profesyonel malzemelerle yoğun rekabet ortamında müşterilerini ve onların misafirlerini anlayarak, ev dışı gıda sektörünün referans merkezi konumunda olan Unilever Food Solutions, ‘her gün ilham kaynağınız’ sloganıyla mutfak ve beslenme konularında iş ortaklarına ilham kaynağı olmaya devam ediyor.