Dünyanın önde gelen araştırma şirketi Nielsen, şimdi perakendecilerin ve üreticilerin daha hızlı, daha doğru ve alışverişçiyi merkeze alan kararlar almalarına yardımcı olmak üzere benzersiz bir içgörü çözümü geliştirdi: SMARTSTORE…
SMARTSTORE; perakendecilerin ve üreticilerin, alışverişçilerin farklı mağaza tiplerinde yeni ürünlere, farklı raf ve reyon dizilimlerine, poster, raf etiketi, ek teşhir gibi mağaza içi uygulamalara alışveriş sırasında nasıl tepki göstereceğini test ederek değerlendirmelerini sağlıyor. Aynı zamanda alışveriş atmosferini ve deneyimini bire bir yaşatan bir ortamda, ürün ve uygulamalarını pazara sunmadan optimize etmelerine de yardımcı oluyor.
Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan “Mağazaların 3 boyutlu ve içinde 360 derece gezilebilir bire bir simülasyonunu yaratan bu yaratıcı çözüm, alışverişçi araştırmalarını da kökünden değiştiriyor. SMARTSTORE, bugüne kadar bilgisayar monitörleri yardımıyla sunulan ve görsel bir deneyimin ötesine geçmeyen virtual reality (sanal gerçeklik) ortamının çok ötesinde bir ‘sarmalayan sanal gerçeklik’ (immersive reality) ortamı sunuyor. SMARTSTORE uygulamasında, araştırmaya katılan alışverişçiler taktıkları özel immersive 3D sanal gerçeklik gözlüğü sayesinde 3 boyutlu ve 360 derece gezilebilir bir market simülasyonu içinde serbestçe dolaşabiliyor, ürünlerle ve market içi uygulamalarla etkileşime geçebiliyor ve alışveriş yapabiliyor. Alışverişçiler, tamamen 3 boyutlu dijital bir dünya ile sarmalanıyor ve kendilerini bu dünyanın bir parçasıymış gibi hissediyorlar. Firmalar, bu gelişmiş sanal ortamda gerçekleştirecekleri deneme ve testlerle, ürün ve market içi uygulama fikirlerini mükemmelleştirebiliyor, olası hataları önceden görerek riski minimuma indiriyor; maliyet ve zaman avantajı elde ediyor.” dedi.
Türkiye’de lansmanı yapılan SMARTSTORE hakkında bilgi veren Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan “SMARTSTORE ‘sarmalayan sanal gerçeklik’ teknolojisini kullanan, dünyada alanındaki en yenilikçi araştırma çözümü. 2018 yılında farklı ülkelerde ve çeşitli pazarlarda kullanılarak başarısını kanıtlayan SMARTSTORE’u ülkemizde de hizmete sunmanın heyecanını yaşıyoruz. Alanında öncü olan bu güçlü çözümün; üreticiler, marka sahipleri ve perakendecilere gerçek alışverişçi davranışlarına dair daha derin içgörüler kazandıracağına inanıyorum. Diğer yandan, perakendeciler ve üreticiler arasındaki iş birliğini de farklı bir noktaya taşıyacağını düşünüyorum.” şeklinde konuştu.
Nielsen Türkiye Hızlı Tüketim, Perakende ve Alışverişçi Araştırmalarından Sorumlu Tüketici Araştırmaları Direktörü Filiz Öztürk ise “Alışverişin doğası ve alışverişçi dönüşüm geçiriyor. Alışverişçi araştırmalarına olan ilgi ve ihtiyaç da her geçen gün artıyor. Alışverişçinin market içindeki gerçek alışveriş deneyimini, duyulara hitap eden tüm yönleriyle yeniden yaratan SMARTSTORE, marka ve perakendecilerin yeni alışverişçinin karar süreçlerini daha iyi ve daha hızlı şekilde anlamalarına önemli bir katkı sağlayacak.” dedi.
Nielsen Hakkında
Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) tüketicilerin İzledikleri ve Satın Aldıklarıyla ilgili kapsamlı bir anlayış sunan global bir performans yönetimi şirketidir. Nielsen’in Watch segmenti medya ve reklam müşterilerine içeriğin – video, ses ve metin – tüketildiği tüm cihazlardan edinilen Toplam İzleyici ölçümleri hizmeti sağlar. Buy segmenti ise paketli tüketim malları üreticileri ve perakendecilere perakende performans ölçümüyle ilgili endüstrinin tek global bakış açısını sunar. Nielsen Watch ve Buy segmentleri ile diğer veri kaynaklarından edindiği bilgiyi entegre ederek müşterilerine hem dünya sınıfında ölçümler hem de performanslarını geliştirecek mantıksal analizler sağlar. Bir S&P 500 firması olan Nielsen dünya nüfusunun %90’ını kapsayan 100’den fazla ülkede faaliyet göstermektedir. Daha fazla bilgi için www.nielsen.com adresini ziyaret edin.