Ton balığı sektörünün lider kuruluşu ve Türkiye’nin ismini dünya konserve sektörüne yazdıran Dardanel Önentaş Gıda Sanayi A.Ş., 2019 yılının ilk 3 ayında 2018’in ilk 3 ayına göre cirosunu TL bazında % 80, ihracatta bağlı dolar bazında % 31 ortalamada da % 50 artırdı.
Dardanel Önentaş’ın ilk çeyrek rakamlarını değerlendiren Dardanel Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, “Bilinçlenen tüketiciyle birlikte sağlıklı beslenme trendi gün geçtikçe artmaya başlıyor. Bilinçlenen tüketici doğal ve sağlıklı protein tercih ediyor. Bu trendin yanı sıra ihracat ağımızı geliştirmemiz, yeni ürünlerimizle birlikte pazar payımızı artırmamız şirket ciromuza ve karımıza yansıyor. 2019’un ilk 3 ayında 2018’in ilk 3 ayına göre ciromuzu TL bazında % 80, ihracata bağlı dolar bazında % 31, ortalamada da % 50 arttırdık. Ciro artışımız esas faaliyet karımıza da yansıyarak % 60’lık kar artışı yakaladık. 2018 ve 2019 yılı bizim için oldukça başarılı geçirdiğimiz yıllar oldu. Şirketimizin karlılığını artırdığı bununla birlikte ülke ekonomisine döviz girdisi de sağladık. Ürünlerimiz ile 40’dan fazla ülkeye Türkiye markasını ve ‘Türk Malı’nı ulaştırıyoruz. Ürünlerimiz ile uluslararası birçok pazarda büyük yerel oyuncular ile rekabet edebiliyoruz. Bu da bizim ve ülkemiz adına büyük bir gurur kaynağı. 2019 yılını şirket olarak ekonomik açıdan oldukça başarılı tamamlayacağımıza inanıyoruz.” diye konuştu.