Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan ‘TAMPF – Nielsen Perakende Endeksi’ yarı yıl sonuçları açıklandı. Haziran 2019 verilerine göre, perakende sektörünün enflasyondan arındırılmış toplam cirosu yılın ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %6 artış gösterdi.
Türkiye’de organize perakendenin çatı kuruluşu olan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ile Nielsen tarafından hazırlanan ‘TAMPF – Nielsen Perakende Endeksi’ Haziran 2019 verileri açıklandı. Bu verilere göre, perakende sektörünün enflasyondan arındırılmış toplam cirosu yılın ilk 6 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre %6 artış gösterdi.
‘TAMPF – Nielsen Perakende Endeksi’ Haziran 2019 verilerini yorumlayan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Alp Önder Özpamukçu, “Enflasyondan arındırılmış sektör büyümesi %6 olurken, gıda %7, gıda dışı %1 büyüme gösterdi. Mağaza açılışları %10 artış gösterip, istihdamı %3 büyütürken özellikle gıda dışı perakendede m2 başına cirolar enflasyonu yakalayamadı. Önümüzdeki dönem enflasyonda beklenen iyileşmeyle birlikte, m2 başına büyümenin de enflasyon artışını geçmesini bekliyoruz” diye konuştu.