Almanya, Köln’de Anuga Fuarına 315 firma ile katılan Türkiye, 106 ülke arasındaki sıralamada Almanya, İtalya, Çin ve İspanya’nın ardından 5’inci ülke oldu.
Fuarda İstanbul Ticaret Odası’nın Başkanı Şekib Avdagiç, iki yılda bir düzenlenen Anuga Fuarı’nın, geniş ürün trendlerini ortaya konulduğu önemli bir bağlantı noktası olduğunu kaydetti. Avdagiç, “Türkiye, Anuga 2019’da Türk fuarcılık tarihinin en büyük katılımlarından birini gerçekleştiriyor. 315 firma ile Anuga’da adeta ‘partner ülke’ gibiyiz.
Avdagiç, Türk firmalarının 2017’deki fuarda genel gıda, dondurulmuş gıda, unlu mamuller, sıcak içecekler, içecekler, et ve et ürünleri, aşçılık, ekipman ve teknolojileri olmak üzere 7 ayrı ihtisas salonunda yer aldığını hatırlatarak, “Bu yıl organik gıda firmalarının yer aldığı salonda da varız. Türkiye olarak bu önemli platformda çıtayı hep daha yukarı çıkarmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. İTO olarak Anuga ile birlikte Paris ve Abu Dabi’de yapılan SIAL gıda fuarlarının milli katılımını da gerçekleştiriyoruz. Üyelerimizi dünyanın en büyük fuarları ile buluşturuyoruz” dedi.
Avdagiç, gıdanın dünyada ve Türkiye’de ‘en stratejik sektör’ olduğunu vurgulayarak, “Gıdada üstünlüğü elinde bulunduran ülkeler, daima bir adım önde. Bunun için biz gıda sektörünün önünü açmayı, tarihsel bir sorumluluğumuz olarak görüyoruz” ifadesini kullandı.