Türkiye’de yerli ve milli üretimin desteklenmesine yönelik birçok adım atılıyor. Yerli üretimin önemi her geçen gün artarken, şarküteri sektöründeki lider markalardan Polonez de yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Çatalca’daki 5 bin metre karelik kapalı alana sahip tesislerinin büyüklüğünü %50 büyütme kararı alan Polonez, yıllık 8.000 ton olan üretim kapasitesini 12.000 tona yükseltmeyi hedefliyor. Polonez, Polonez Chef ve İrem markalarını bünyesinde bulunduran, iki yıl içinde 5 milyon avro tutarında yatırım yapmayı planlayan Trakya Et, her yıl cirosunu %20 artırmak hedefiyle ürün grubunu geliştirmeye dolayısıyla Ar-Ge yatırımlarına odaklanmış durumda.
30 yıldır değişmeyen şarküteri lezzetleriyle tüketicilerle buluşan Polonez, yatırım atağına girdi. 2019 yılında cirosunda yüzde 20’den fazla artış elde eden Polonez, bu yükseliş grafiğini her yıl sürdürmek istiyor. İki yıl içerisinde hayata geçirilecek 5 milyon avroluk yatırım ile üretim tesisinin genişletilmesi ve ilave hatlarla üretim kapasitesini %50 artırmayı planlanıyor.
Yıllık üretim 8 bin tondan 12 bin tona yükselecek
Çatalca’daki 5 bin metre karelik üretim tesisini %50 büyütme kararı alan Trakya Et, yıllık üretimini de 8 bin tondan 12 bin tona yükseltecek. İki yıl içerisinde yapılması planlanan yatırımlar içerisinde Ar-Ge çalışmalarının kapsamının da genişletilmesi yer alıyor. Fonksiyonel ürünlerin geliştirilmesi ve mevcut ürünlerin daha ileri taşınabilmesi amacıyla geçtiğimiz günlerde pilot tesis kurarak Ar-Ge çalışmalarına hız veren Polonez, bu tesis içerisinde görev alan 10 kişilik uzman ekibi ile yeni ürün çeşitleri geliştirmeye odaklanacak.
Tonajda yüzde 10, ciroda yüzde 20 büyüyecek
Tüketicilerin kaliteli ve lezzetli ürünlere ulaşabilmelerini her zaman ön planda tuttuklarını belirten Polonez Genel Müdürü Andaç Günsoy, “Bu yıl %20’nin üzerinde büyüme öngörüyoruz. 2020 yılında da en az %20 oranında büyüme hedefindeyiz. Tonajda ise en az %10 büyüyeceğiz. Sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için yatırım yapmanız, Ar-Ge’nizi güçlendirmeniz gerekiyor. Geçen sene bu amaçla planladığımız yatırımları ertelemiştik. Bu yıl kaldığımız yerden devam ediyoruz. Öncelikle dilimleme ve paketleme hat sayımızı artıracağız. Bu arada mevcut hatlardaki makinelerin revizyonlarına da devam edeceğiz. 2 yıl içerisinde tesisimize ek bir bina daha inşa edeceğiz. Bu bağlamda fizibilite çalışmalarına başladık. Bu yeni alanda yeni hatların devreye girmesi ile birlikte ciddi bir kapasite artışımız olacak. Yeni kurulan pilot tesisimizdeki Ar-Ge çalışmaları neticesinde perakende ve ev dışı tüketime uygun ürünlerimize yeni çeşitleri de eklemeyi planlıyoruz” dedi.
Bayi ağı da güçleniyor
Polonez, şarküteri et ürünleri sektöründe ilk üç marka arasında yer alıyor. 81 ilde tüketicilere ulaşan Polonez’in yeni planları arasında özellikle büyük şehirlerin dışındaki yerel zincirlerde çalışmalarına hız vermek bulunuyor. Birçok online alışveriş sitesinde de bulunan Polonez, gıda perakendesinin dijital kanalının da sıkı takipçisi konumunda.