Çalışan eğitimi, çalışan deneyiminin en kritik kısımlarından biridir. Yeni bir çalışan işe başladığında, bir süre şirketiniz, politikalarınız ve prosedürleriniz hakkında bilgi almaya hazırdır. Mevcut çalışanlar ise yeni bilgiler öğrenmek, var olanları geliştirmek ve zaman içinde gelişime devam etmek için sürekli eğitime ihtiyaçlar duyarlar. Fakat eğitim sürecini kolaylaştırmanın ve fayda sağlamasının en iyi yolu nedir? Bu aşamada şirket eğitimleri için hangi eğitim yöntemini nasıl seçmelisiniz?
Teknolojik gelişmeler eğitim endüstrisinde tabiri yerindeyse devrim yarattı ve yöneticilere her zamankinden daha fazla eğitim yöntemi seçeneği sağladı. Şirketler artık eğitim videoları gibi her türlü dijital araca erişebiliyor ve geleneksel sınıf eğitimi gibi denenmiş yöntemlerden de yararlanabiliyor. Eğiticilerin her zaman 3 temel öğrenme stilini akılda tutmaları gerekir; görsel (görerek öğrenme), işitsel (işiterek öğrenme) ve Kinestetik (yaparak öğrenme) öğrenme. Ancak birçok farklı seçenek varken, şirketiniz ve çalışanlarınız için neyin doğru olduğunu seçmek önem kazanır.
Takımınızı nasıl ve en iyi şekilde eğiteceğinizi, sizin için neyin uygun olduğunu görmek için çalışan eğitim yöntemlerini detaylandırdık.
Sınıf Eğitimi
Şirket eğitimleri için en sık ve en yaygın kullanılan eğitim yöntemi olup, bir şirketin eğitim saatlerinin ortalama olarak % 42’sini oluşturur. Eğitim zamanının % 90 – % 100’üne katılımcılar % 13 katılım sağlar. İşletmede düzenlenen bu eğitimlerin katılım oranı, mailler ve telefonlarla sürekli kesintiye uğrar. Diğer taraftan sınıf eğitimleri kişisel etkileşime izin verir ve birlikte öğrenen katılımcıların arasındaki ilişkiyi güçlendirir. Eğitmen liderliğindeki sınıf eğitiminin şirketiniz için doğru olduğuna karar verirseniz, enerjiyi yüksek tuttuğunuzdan ve eğitimin kesintiye uğramayacağından emin olun.
Sınıf tarzı eğitimlerini oyunlaştırarak ve bireylerin yetkinliğini öne çıkararak kurguladığınızda, çalışanların becerilerini artırdığını aynı zamanda şirket genelinde bölümler arası farkındalığında artırdığını gözlemleyebilirsiniz. Bu yöntem, eğitime grup etkinlikleri ekleyerek içeriği yeni bir seviyeye taşıyor. Popüler etkileşimli yöntemler arasında küçük grup tartışmaları, vaka incelemeleri, canlandırmalar, sınavlar ve gösteriler bulunmaktadır. Her 3 çalışandan biri sınıf eğitiminden mutsuz iken, bu yaklaşım hem eğlenceli hem de deneyim kazandırmak için ilgi çekici bir yoldur.
İnteraktif bir eğitimde sohbeti ve grup etkileşimini güçlendirerek, yalnızca enerjiyi yüksek tutmazsınız, aynı zamanda katılımcıların birbirlerinden öğrenmelerine izin verirsiniz.
İnteraktif eğitimlerde, katılım yüzdesi aynı şartlarda dahi % 52 artış göstermektedir.
Webinar ve Videolar
Bu dijital eğitimler genellikle sınıf tarzı eğitimleri taklit eder ve içerik seslendirmesini destekleyen ekran görüntüleri sunar. Ayrıca, sınıf ortamında bulabileceğinize benzer şekilde, çalışmaya eşlik edecek videolar ve okuma materyalleri gibi kaynakları da içerebilirler.
Bu eğitim tarzı modern işverenler tarafından yaygın olarak benimsenmiştir. Amerikan şirketlerinin % 77’si profesyonel gelişim aracı olarak bir tür çevrimiçi eğitimlerden faydalanıyor. Birçok şirket de e-learning kurslarını seçmektedir, çünkü kolayca tamamlanır ve ölçümlenir.
Ayrıca kolay sıkılan ve hızlı öğrenen katılımcılar bu yöntemi tercih etmektedir. Bununla birlikte, bu avantajın bir dezavantajı vardır; içerik takip edilmediğinde, katılımcıların gerçekten ilgili olup olmadığını bilmek zordur. Bu engelin üstesinden gelmek için sınavlar ve etkileşimli modüller eklenmektir.
Video eğitimi için yöneticilerin % 44’ü , videonun önümüzdeki beş yıl içinde “fiili” bir iç iletişim şekli olacağı konusunda hemfikirdir ve işletmelerin% 96’sı videoların çalışanlarını daha iyi ve daha hızlı eğitmelerine yardımcı olduğunu söylüyor. Çalışanlar ise eğitim videosu izlememeyi makale okumaya oranla % 75 oranında tercih ediyor.
Video eğitimi birkaç temel avantaj sunar.Toplantı odası vb program gerektiren sınıf eğitiminden farklı olarak, video her zaman kullanıma hazırdır. Ekibiniz herhangi bir cihazda istediği zaman videoları izleyebilir. Ancak video eğitimlerini statik PowerPoint slaydında bilgi paylaşmak şeklinde planlamak ilgi çekici değildir ve aynı zamanda etkili de değildir. Video animasyon, grafik, hareket ve seslendirme kullanıldığında yukarıda belirttiğimiz faydaları sağlar.
Koçluk yöntemi
Eğitim her zaman bir standarttan gelmek zorunda değildir, bazen en iyi öğrenme etkileşimle mümkün olur. Çalışan eğitim yöntemlerinizi desteklemek için bir koçluk programı uygulamak mümkündür. Bir mentöre sahip olmak sadece çalışanlar için büyüme fırsatları yaratmakla kalmaz, aynı zamanda şirketinizle daha fazla bağlantı kurmasını sağlar. Mentorluk, şirketinizin karını da etkileyebilir; Şirketlerin% 77’si , mentorluk programlarının çalışanların iş yaşamını ve iş performansını artırdığını söylüyor.
Başarılı mentorluk programları, katılımcıların liderlik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için çalışanlarına uzmanlardan öğrenme fırsatı sunuyor. Şirketinizin eğitim ihtiyaçları içinde kritik önem taşıyan, yeni çalışanları yetiştirmek için size yardımcı olabilecek profesyonel uzmanlar nokta atışı eğitim kaynağınız olabilir.
Şirket eğitimleri için hangi eğitim yöntemini seçmelisiniz ? gelin birlikte değerlendirelim, uzmanlarımızla tanışmak için info@karmalt.com dan bize ulaşabilirsiniz.