Tüketici tercih testleri, pazara tüketicilerin beklentilere uygun ürünler sunmanıza ve pazarlamanızı daha etkin hale getirmenize yardımcı olur.
Pazar araştırması, müşteriler veya pazarın tamamı hakkında bilgi toplamak olarak tanımlanabilir. Pazar ihtiyaçları, pazar boyutları, rakipler ve müşteriler hakkında istatistiki bilgi sağlar.
Tüketici testleri ise markanız hakkında tüketici algısını ölçerek, istatistiksel veri analizi ile markanız hakkında sonuçlar çıkarmanızı sağlar. Tüketici testleri hem verileri, hem de deneyimleri sunar.
Özetle, Pazar araştırması bize sektörde neler olduğunu anlatır, oysa tüketici testleri bize bunun neden olduğunu anlatmaktadır. Tüketici testleri müşteri memnuniyetini ve müşteri sadakatini koruyarak ürün/ ürünlerinizi geliştirmenin yolunu göstermektedir. Bu yöntemle müşterinize ambalajdan tasarıma, kullanıcı deneyiminden beklentilerine kadar pek çok soru sormanıza olanak sağlar.
Kilit nokta hedef kitlenizi seçmek, testin bu kitlede uygulandığından emin olmak ve amaca uygun yöntemi seçmektir. Bazı ürünler home-test yapılmalı ve deneyimi ölçmek için kullanım süresi tanımlanmalıdır. Bazı ürünlerde ise testin sağlığı ve güvenirliliği özel bir duyusal değerlendirme odası ihtiyacı göstermektedir. Her iki alternatiften biri, ürüne, ürün için sorduğunuz sorulara ve seçtiğiniz yönteme göre tercih edilebilir.