Tüketici ürünlerinde tercih testleri, min. 80 olmak üzere ortalama 150 katılımcı ile planlanan çalışmada, katılımcıların ilgili ürün kullanıcısı ve hedef grup içerisinde yer alıp almadığı belirlenir. Hedef kitlenin belirlenmesi sonrasında katılımcılara ürünler verilir ve belirli bir süre boyunca evde, gerçek kullanım koşullarında test etmeleri sağlanır. Çalışmanın sonunda, katılımcılara deneyimleri ve ürünün performans hakkında önceden belirlenmiş sorular sorulur. Bütün bunlar, pazarlama amacıyla kullanılabilecek ve kolayca anlaşılabilir sonuçlar elde etmek için istatistiksel olarak analiz edilebilen verilere dönüştürülür. Tüketici Tercih Testlerinde rapor süremiz 4-6 hafta arasıdır.
Tüketiciden alınmak istenen geri bildirim için tasarlanan tüketici tercih testlerinin amacı aşağıda sıralanmıştır.
- Ürünün raftaki ve raf ömrü boyunca kalitesini izlemek.
- Ürünün karakteristik özellikleri (aroma, yapı vb.) geliştirildiğinde tüketici algısını ve kabul/tercih derecesini ölçmek.
- Yeni ürün geliştirilme sürecinde, ürün rafa çıkmadan tüketici algısını, kabul ve tercih derecesini ölçmek.
- Ürünün pazar potansiyelini (satın alınma tercihi, fiyatı, tüketim alışkanlıkları vb) ölçmek.
- Ürünün pazardaki rakipleri arasında pozisyonunu gözden geçirmek.
Kozmetik Ürünlerde Tüketici Tercih Testleri
Tüketici ürünlerinde, gerçek kullanım koşullarında hedef grup üzerindeki bir veya daha fazla ürünü değerlendirmek için performans, tercih ve beğeni testleri gerçekleştiriyoruz. Tüketici tercih testleri; kozmetikler, saç bakımı ve deterjan ürünleri olmak üzere hedef tüketici grubunda yapılır. Ürünlerinizin algılanan performansı veya kalitesi konusunda Karma grup tarafından önerilen tüketici testleri, ürünlerin etkinliğini ve müşteri tercihlerini değerlendirmenize yardımcı olabilir.
Faydaları;
- Seçilen bir tüketici segmenti tarafından ürünün kabul edilebilirliği ve duyusal algısı
- Bir ürünün piyasaya sürülmeden önceki performansının niteliksel değerlendirilmesi
- Marka konumlandırmaya yardımcı olmak için halihazırda piyasada bulunan referans bir ürünle karşılaştırma ve tüketicilerin tercihlerini belirleyin.
Hedef tüketiciler panelinin oluşturulması
Kriterler şunları içerebilir: gelir durumu, cinsiyet (erkek ve / veya kadın), yaş, yüz veya vücut cilt koşulları (cilt tipi, olgun cilt, kuru cilt, karma cilt, hassas cilt, hasarlı cilt, ince çizgilere ve kırışıklıklara sahip cilt, donuk cilt tonu, kızarıklık, akne…) Bunlar bazı ölçüt örnekleridir; diğer kişiselleştirilmiş kriterler firmanın taleplerine göre eklenebilir.
Değerlendirme anketinin oluşturulması
Değerlendirme anketi, Karma Grup tarafından standart yönergelere dayanılarak özel olarak yazılır ve düzenlenir ve açık ve / veya birden fazla seçenek yanıtı olabilecek standart ve özelleştirilmiş tolerans ve etkinlik soruları içerir. Anket, birkaç ürünü karşılaştırmak veya çalışma denekleri tarafından bir ürünün toleransı ve algılanan performansı hakkında bilgi edinmek için tasarlanabilir.
Testin başlatılması
Numunelerin hazırlanması sonrası panelistlere, kullanım için kesin talimatlar ve testin başarılı bir şekilde tamamlanması için gereken tüm açıklamalar verilir. Önceden belirlenmiş test süresinin (örneğin bir hafta süre ile kullanım) sonrasında panelistler değerlendirme anketini doldurur. Ürünü kullanan her bir tüketicinin görüş ve yorumlarına ait datalar düzenlenir ve istatistiksel analizleri gerçekleştirilir.
Genel olarak, optimum ve güvenilir sonuçlar elde etmek için, yeterince geniş bir tüketici grubu ile panel düzenlenir. Tüketici testlerinden doğru sonuç almak için minimum 80 kişi ile çalışma gerçekleştirilmelidir. Testin güvenilirlik seviyesi, ürün özelliklerine ve proje bütçesine bağlı olarak tüketici tercih testleri 15000 kişi ile de gerçekleştirilebilir. Bunun yanında, tüketici testleri, test edilen ürün sayısına veya ürün türüne bağlı olarak özelleştirilebilir