Ak Gıda, Metro Türkiye’nin gıda israfıyla mücadele için paydaşlarını dâhil ederek ülkemizde başlattığı 10x20x30 Gıda Kayıp ve Atıkları ile Mücadele girişiminin destekçilerinden biri oldu.
Günlük 5 bin ton süt işleme kapasitesiyle süt ve süt ürünleri sektörünün en büyük işletmesi olan Ak Gıda, iş ortağı Metro Türkiye’nin ülkemizde başlattığı 10x20x30 Gıda Kayıp ve Atıkları ile Mücadele Girişimi’ne dâhil oldu. Dünya Kaynaklar Enstitüsü’nün yönettiği bu girişim kapsamında dünyanın en büyük 10 gıda perakendecisi; 20 tedarikçisiyle 2030 yılına kadar “Hedefle-Ölç-Harekete Geç” yaklaşımını benimseyerek, gıda israfını yüzde 50 azaltmayı amaçlıyor.
İklim değişikliğinin etkisiyle dünyada su kıtlığı ve kuraklığın arttığını, bunun da tarımsal verimliliğin azalmasına neden olduğunu hatırlatan Ak Gıda CEO’su Ali Sözen; dünya nüfusunun beslenmesi açısından gıda sektörünün geleceğinin risk altında olduğuna dikkat çekti. Sözen, “Sürdürülebilir bir gelecek için gıda atık ve kayıplarını azaltmak üzere hem üreticiler hem de tüketiciler olarak hepimiz sorumluluk almalıyız. Bu bilinçle Ak Gıda olarak, Birleşmiş Milletler’in 17 kalkınma hedefinden biri olan ‘Sorumlu Üretim ve Tüketim’ hedefini destekliyoruz. Biyogaz tesisimizde gıda atıklarını %91,8 oranında enerjiye dönüştürüyoruz. Ayrıca sıfır atık yönetimimiz kapsamında tüm fabrika ofislerimizde gıda da dahil olmak üzere tüm atıkları kaynağında ayrıştırıp geri dönüşüme kazandırıyoruz. Sürdürülebilirlik yaklaşımımız kapsamında yer aldığımız 10x20x30 girişimiyle birlikte, gıda atık ve kayıplarının azaltılmasına yönelik çalışmalarımızın önemli ölçüde ivme kazanacağına inanıyorum.” dedi.
Ak Gıda Hakkında:
1996 yılında kurulan Ak Gıda, 6 üretim tesisi ve günlük 5 bin ton süt işleme kapasitesiyle, süt ve süt ürünleri sektörünün en büyük işletmesi konumundadır. Ak Gıda’nın UHT süt, yoğurt, beyaz ve kaşar peyniri üretimleri ile başlayan yolculuğu, bugün süzme peynirden kaymaklı tava yoğurtlara, sütlü tatlılardan kefire kadar uzanan 326 ürün çeşidiyle devam etmektedir.
www.akgida.com.tr
İçim Hakkında:
Süt ve süt ürünleri pazarına 1998 yılında giren, Ak Gıda’nın tüketici markası İçim; kurulduğu günden bu yana sütten yoğurda, ayrandan kefire, taze peynirden hazır pudinge kadar lezzetli, kaliteli, doğal ve besleyici pek çok ürünüyle tüketiciyle buluşuyor. Türkiye’nin dört bir yanında sevilerek tüketilen İçim, 22 yıldır tüketiciyi dinleyerek ve ihtiyaçlarını gözeterek çalışmalarını sürdürüyor. Süt, yoğurt, peynir, ayran, tereyağı, kefir, kaymak ve krema olmak üzere 12 ana kategoride 126 ayrı ürün çeşidiyle süt ve süt ürünleri pazarında öncü markalar arasında yer alıyor.
www.icim.com.tr