Bu satın alma anlaşması, Kraft Heinz’in Lezzet Geliştirme ve Yemek Hizmetleri sektörüne odaklı Uluslararası Büyüme Stratejisi doğrultusunda gerçekleşti.
PITTSBURGH & CHICAGO – 04 Ekim 2021 – The Kraft Heinz Company (Nasdaq: KHC) (“Kraft Heinz”), bugün yaptığı duyuruyla, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden Kibar Holding bünyesindeki Assan Gıda’yı satın alma işlemini tamamladığını açıkladı. Bu anlaşmayla ilgili ilk duyuru 11 Haziran 2021 tarihinde yapılmıştı.
İstanbul merkezli Assan Gıda, Türkiye’nin Balıkesir ve İzmir kentlerinde yerel üretim tesislerine sahip, soslar konusunda hızla büyüyen uzman bir şirkettir. 2019 yılından bu yana Kraft Heinz’ın onaylı üretim ortağı olarak faaliyet gösteren Assan Gıda’nın iktisabıyla Kraft Heinz, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’da perakende ve yemek hizmeti sektöründeki operasyonlarını güçlendirme fırsatına sahip olacak.
Kraft Heinz’ın Uluslararası Bölge Başkanı Rafa Oliveira, satın alma anlaşmasıyla ilgili olarak: “Yüksek kaliteli sos, salça ve domates ürünleri üreten Assan Gıda’nın ürün portföyü, Lezzet Geliştirme sürecine odaklı uluslararası bölgemizin büyüme stratejisine en iyi şekilde uyuyor. Şirketimiz ve markalarımız açısından uzun vadede muazzam fırsatlar barındıran, dünyanın önemli bölgelerinden birinde varlığımızı daha da genişletecek. Assan Gıda çalışanlarına Kraft Heinz ailesine resmi olarak hoş geldiniz demekten dolayı heyecanlıyız” açıklamalarında bulundu.
Assan Gıda, gıda sektöründe faaliyet göstermek üzere Kibar Holding yatırımı olarak 1998 yılında Balıkesir’de kuruldu ve bölgenin en önde gelen üreticilerinden biri oldu. Assan Gıda, çeşitli uluslararası mutfaklara hitap eden domates salçası, ketçap, mayonez ile makarna ve et soslarından oluşan zengin bir ürün gamına sahiptir. Şirketin ürünleri, Colorado, Kingtom ve Oba’nın da aralarında bulunduğu özel markalar altında satılmaktadır.
THE KRAFT HEINZ COMPANY HAKKINDA
The Kraft Heinz Company (Nasdaq: KHC) olarak misyonumuz olan “Hayata Lezzet Katmak”tan ilham alarak, kendimizi sürekli yenileyerek değişime önderlik ediyoruz. Yaptığımız tüm işlerde birinci önceliğimiz tüketicilerimizdir. Net satışları 2020 yılında yaklaşık 26 milyar dolara ulaşmış global bir şirket olarak, ikonik yiyecek ve içecek markalarımızı küresel bir ölçekte büyütmeye devam etmekte kararlıyız. Tüketici odaklı altı ana ürün kategorisinden oluşan bir portföyle Kraft Heinz’ın tüm potansiyelini ortaya çıkarmak için ölçeğimizden ve çevikliğimizden yararlanıyoruz. Küresel bir şirket olan Kraft Heinz’ın dünyanın dört bir yanında yaşayan çalışanları olarak, dünyanın sağlıklı ve bilinçli yollarla beslemesine yardımcı olurken, etik ve sürdürülebilir bir etki yaratmakta kararlıyız. www.kraftheinzcompany.com adresini ziyaret ederek veya bizi LinkedIn ve Twitter’da takip ederek yolculuğumuz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.