Balparmak, ormanlarımızın, arının ve çam balının yarınları için Dünya Arı Günü’nde güçlü farkındalık çalışmaları başlatarak günü sahipleniyor ve arı varlığının önemi konusunda bilinçlendirmeye yönelik hareketlerine yeni bir soluk getiriyor.Migros ve TEMA Vakfı işbirliğiyle imza attığı çok özel bir projenin yanı sıra çeşitli saha aktiviteleri ile küçükten büyüğe her kesime ulaşmayı hedefliyor.
Arılar, günde 1500’den fazla çiçeği ziyaret eden gezegendeki en verimli tozlayıcılardır. Beslendiğimiz meyve, sebze, kuruyemişlerin ve hasat ettiğimiz bitkilerin yaklaşık 1/3’ünün tozlaşmasından sorumludur. Ayrıca, kumaş üretiminde kullanılan pamuğu, genel tıpta kullanılan bitkileri tozlaştırıyorlar. Bu bağlamda, arılar ekosistemimizde çok önemli bir rol oynamaktadır.
Türkiye’de bal ve arı ürünleri sektörünün öncüsü olan Balparmak, kurulduğu 1980 yılından günümüze, sadece sektörünün gelişimi için değil; doğa için de var gücüyle çalışıyor. Arıların doğa ve insan için önemi, ekosisteme katkıları ve arıları korumak için neler yapılabileceği konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan Balparmak, her yıl 20 Mayıs tarihinde düzenlediği “Dünya Arı Günü” etkinlikleriyle, arıların insanlık ve dünyamız için taşıdıkları önemi hatırlatarak farkındalık oluşturmayı amaçlıyor. Bu yıl “Arılar Varsa Gelecek Var” sloganıyla hayata geçirdiği farkındalık çalışmaları kapsamında Balparmak, arıların dünya için önemini büyükten küçüğe herkese öğretmeyi hedefliyor.
Geçen yıl yaşanan orman yangınları çam balı üretimine ciddi bir darbe vurdu. Kuraklık ve iklim değişikliği nedeniyle son birkaç yıldır zaten az olan çam balı rekoltesi, yangınların ardından daha da azaldı. Kurulduğu günden bu yana dünyaya faydalı olmak için çalışan Balparmak, 20 Mayıs Dünya Arı Günü çerçevesinde zarar gören çam ormanlarının yeniden yeşermesi, arıların geleceğinin korunması ve bu sayede doğanın sürekliliğine katkı sağlamak için TEMA Vakfı ile çok özel bir projeye imza attı. Bu proje için Migros ile işbirliği yapan Balparmak, 12-25 Mayıs tarihleri arasında uzun süredir raflarda olmayan çam balını Migros mağazalarında satışa sunacak. Satılan çam balı kavanozlarından elde edilen gelir ile Balparmak, TEMA Vakfı’na 10 bin fidan bağışlayacak. Tüketicilerin desteği ve TEMA Vakfı işbirliğiyle Muğla bölgesinde yapılacak ağaçlandırma çalışmalarıyla doğanın can bulmasına katkı sağlanacak. Balparmak, bu projenin yanı sıra İstanbul metrolarında yolculara arıların en çok sevdiği bitkilere ait tohumlar dağıtarak, mesajlarıyla arı varlığının öneminden bahsedip onları nasıl koruyabileceklerini anlatıyor. Sevilen ve doğaya duyarlı ünlüler, giydikleri arıcı maskesiyle sosyal medya hesaplarından yaptıkları paylaşımlarla, “Balparmak’ın Başlattığı Arılar Varsa Gelecek Var” farkındalık çalışmasını gönülden desteklediklerini takipçileriyle paylaşarak arı varlığını korumayı amaçlayan bu önemli farkındalık çalışmasına büyük bir katkı sağlıyor.
Balparmak hakkında:
Tüketicisine sunduğu kalite standardı ile farklılaşan Balparmak, bu anlamda sektörün öncülüğünü üstleniyor. Gıda güvenliği konusunda uluslararası standartlara göre çalışan Balparmak, FSSC 22000 (Food Safety System Certification) ve BRCGS (British Retail Consortium Global Standarts) gibi uluslararası gıda güvenliği sistemleri sertifikalarına da sahip. Türkiye’nin bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk, gıda alanında 8’inci Ar-Ge Merkezi’ne sahip olan Balparmak; TÜRKAK tarafından akredite olan Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı sayesinde, tüketicilerine sunduğu ürünlerini en az 100 parametrede analiz ediyor.