Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri
Her gün binlerce farklı uyarana maruz kalan tüketicilerin isteklerini iyi analiz edebilen firmaların diğerlerinden bir adım önde olduğu gerçeğiyle, kalite ekiplerinin sorumlulukları ve firmaların risk ve fırsatlarına bakışını esas alarak İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümünün ev sahipliğinde hazırladığımız ”Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri” başlıyor.
Tüketici Trendleri, Duyusal Analiz ve Ambalaj Kriterleri ile Kader Anlarına etki eden bileşenleri içeren ”Ürün ve Kalite Deneyimi Semineri” sektör uzmanları ve akademisyenlerle tüm Gıda ve İçecek sektörünü kapsayan, trendleri ele aldı. Programda ; Perfetti Van Melle, Bunge ve Karma Grup profesyonellerine IFS Türkiye Temsilcisi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi ve Okan Üniversitesi’nden akademisyenler eşlik ediyor.
Seminerimizin içeriği kader anlarını (Moments of Truth) etkileyen süreçleri anlatacak şekilde tasarlanmıştır. Tüketicilerin satın alma kararları fiyata ilave olarak, gıda ürününün duyusal özellikleri, güvenliği, kalitesine bağlıdır. Tüketicilerin ürün deneyimi yaşadıkları ve ürünle ilgili kararları verdikleri anlar MOT “moment of truth” karar anları olarak geçmektedir. Kader anı bir deneyimdir. Tüketici farklı zamanlarda ve anlarda ürünle ilgili farklı bileşenleri deneyimler.
Program İçeriği;
1. Ürün Tasarımı
Tüketici isteklerinin iyi analiz edilerek ürüne yansıtılması ürün deneyiminin mükemmelliği için
önemlidir. Ürün tasarımı tüketicinin neredeyse tüm karar anlarında etkilidir. Ürün tasarımının doğru şekilde yapılmasıyla 0-1-2. MOT, karar anlarında tüketici beklentisine uygun bir ürün üretilmesi sağlanır.
- Tüketici Kalite Algısı ve Tüketici Eğilimleri / Burcu Yiğiter /Euromonitor International
- Tüketici Satın Alma Süreci / Metin Erkaya /Perfetti Van Melle
- Ürün Tasarım Süreci / Metin Erkaya /Perfetti Van Melle
2. Tasarım Sürecinin Detayları
Tasarım sürecinde yapılacak doğru risk analizi ve ambalaj seçimiyle 1. ve 2. MOT’da tüketicinin ürünü seçmesi ve tercih etmesi hedeflenir.
- Ambalajın Tasarımdan Tüketime Karar Anına Etkisi/ Hakan Özhuy -Jokey Turkey -SEPA
- Ürün Tasarım Sürecinde Risk Analizi / Prof. Dr. Barbaros Özer
- Gıda Ambalajlarında Yeni Trendler ve Riskler / Prof. Dr. Atıf Can Seydim
3. Ürün ve Kalite Kültürü
Tüketicinin 2.MOT anında sürekli aynı kalitede, güvenilir ve kusurlardan arınmış bir ürün deneyimlemesi için artık mevcut kalite ve gıda güvenliği sistemlerinden daha fazlası gereklidir. Bu da ancak ürün ve kalite kültürünün şirket içerisinde tüm tedarik zincirinde yer almasıyla mümkündür.
- Ürün ve Kalite Kültürünün Tüketici Deneyimine Etkisi /Şenay Avcu/ Bunge
- GFSI ve AB Mevzuatında Kalite Kültürü / Ezgi Dedebaş / IFS
- Kalite Kültürü Uygulama Örnekleri / Zühal Başaran / Karma Grup
- Kültür Mükemmelliği Modeli ve Ölçümü / Cem Pusat / Karma Grup
4.Duyusal Analiz Temel Bilgilendirme
Tüketici için satın alma kararını etkileyen en temel özellik ürünün duyusal özelliğidir. Çok fazla uğraşlar verilerek çıkarılan bir ürün 2. MOT anında beğenilmediğinde satın alma süreci olumsuz etkilenebilir. Bu nedenle hem tasarım aşmasında hem de rutin üretimlerde duyusal analizler, tüketicinin 2. MOT anındaki kararını doğrudan etkiler.
- Temel Duyusal Analiz ve Ürün Tasarımına Etkisi – Prof. Dr. Esra Çapanoglu Güven
- Duyusal Analiz Test Yöntemleri – Dr.Tugba Özdal
Programın amacı; Üretim, Kalite ve ARGE ile Pazarlama ekipleri arasında hedefi tanımlama, kalite ve pazarlamanın çalışma prensiplerinin kader anına etkilerini mercek altına alarak uzman deneyimlerinden sektörün faydalanmasıdır.
Eğitmenler:
Metin Erkaya, Burcu Yiğiter, Hakan Özhuy, Prof. Dr. Atıf Can Seydim, Prof. Dr. Barbaros Özer,
Prof. Dr. Esra Çapanoğlu, Dr. Tuğba Özdal, Şenay Avcu, Zühal Başaran, Cem Pusat,
Eğitim Süresi: 28-29 Kasım’ 2022 – 2 Gün
Eğitim Yeri : İTÜ Maslak, Ayazağa Kampüsü Süleyman Demirel Konferans Merkezi
İletişim : 0216 706 34 70 – 0216 906 00 40 – info@karmalt.com
Program Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği , Sert Plastik Ambalaj Sanayicileri Derneği ve Meyve Endüstrisi Suyu Derneği ( MEYED) tarafından desteklenmektedir.