Dardanel, yeni açıkladığı finansal raporlarla istikrarlı büyümesini 2022’de de arttırarak sürdüreceğini gösterdi. İlk dokuz aylık finansal raporlara göre satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %133 oranında arttırarak, cirosunu 1,9 milyar TL’ye yükseltti.
Türkiye’nin balık ve deniz ürünleri uzmanı Dardanel, 2022 yılının ilk dokuz aylık konsolide finansal raporlarını yayınladı. Ülkemizde sektöründeki lider konumunu yılın ilk dokuz ayında da sürdüren şirket, satış tutarını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %133 oranında artırarak başarılı grafiğini devam ettirdi. 2021’deki yıllık cirosu 1.160 milyar TL olan şirket, bu yılın sadece ilk dokuz ayında 1.9 milyar TL’lik ciroya ulaştı. Bu parlak satış tablosuyla Dardanel, geçen senenin ilk dokuz aylık döneminde 6.2 Milyon TL’lik kâr elde ederken, bu yıl 35.9 milyon TL’lik kâr elde etmiş oldu.
Şirketin FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) tutarı da yine 2021’in ilk dokuz ayına kıyasla %129 oranında artarak 222 milyon TL’ye yükseldi.
ÜRETİM GÜCÜMÜZ VE BÜYÜMEMİZ İSTİKRARLI ŞEKİLDE SÜRECEK
Dardanel Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, sonuçlarla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Son yıllarda üretim gücümüzü katlarken büyüme ivmesini hem Türkiye’de hem de ihracat yaptığımız coğrafyalarda istikrarlı bir şekilde sürdürmeyi amaçlıyoruz. 2022’nin ilk dokuz ayının finansal raporlarına geçtiğimiz yıla kıyasla baktığımızda satışlarımızı %133 oranında artırdığımızı görüyoruz. Bu gelişmeler, bizim gibi, ülkemizde ürettiğimiz katma değerli balık ve deniz ürünlerini her geçen gün daha geniş bir coğrafyaya ulaştıran ve ihracatına ivme katan bir şirket için memnuniyet verici. Şirketimiz, artan maliyetlere rağmen başarılı gelir performansıyla FAVÖK tutarını da yine geçtiğimiz yılın ilk dokuz ayına kıyasla %129 oranında artırmayı başardı. Stratejilerimiz doğrultusunda, Ar-Ge, inovasyon ve yeni üretim hatlarına yaptığımız yatırımların geri dönüşünü almaya devam edeceğiz. Dardanel uzmanlığını yeni tüketici gruplarıyla buluşturmak adına farklı kategorilerde ürünler geliştirip bu yöndeki yatırımlara da devam edeceğiz. Dünyanın en büyük deniz üreticilerinden biri olma hedefimiz yönünde, markalı ve katma değeri yüksek üretimle yurt içinde ve yurt dışında sağladığımız istikrarlı büyümeyi sürdüreceğiz.”
DARDANEL HAKKINDA
Türkiye’yi konserve ton balığıyla tanıştıran ilk marka olan Dardanel, 1984 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Çanakkale ve İstanbul’daki fabrikalarında ürettiği ton balığı, deniz ürünleri ve sandviçleriyle kendi sektörünün lideri olmayı sürdüren Dardanel, 2022 yılı itibarıyla Jazzy markasıyla kedi ve köpek maması sektörüne girdi. 3000’e yakın istihdamıyla yeni yatırımlarına devam eden şirket, 2022 Brand Finance Turkey 100 ve Fortune 500 Türkiye listelerinde yer alıyor. Dardanel, 25 ülkeye yaptığı ihracat ile Türkiye’nin gıda ihracatında da en hızlı büyüyen şirketlerinden biri konumunda.