Geçen yıla göre;
Net satışlarını 1,1 milyar TL’den 2,8 milyar TL’ye (%154 artış),
Dönem kârını 22,6 milyon TL zarardan 75,1 milyon TL kâra (%432 artış)
Aktif toplamını 1,4 milyar TL’den 3,5 milyar TL’ye (%150 artış)
Özkaynak toplamı 872 milyon TL’den 1,944 milyar TL’ye (%122 artış) yükseltti.
Bu sonuçların açıklamasıyla beraber BİST’de Yıldızlar Pazarında işlem gören şirketin ilk işlem gününde hissesine ait F/K oranı olumlu yönde 10 kat düşerek 34,23’lere, PD/DD oranı ise yine olumlu yönde %50 oranında düşerek 1,32’lere geriledi.
Niyazi Önen: Yatırım ve inovasyonla büyümeyi sürdüreceğiz
Dardanel Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, sonuçlarla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Dardanel, kurulduğu 1984 yılından bu yana sektöründeki güçlü liderliğini koruyor. 2022’nin finansal raporlarına da baktığımızda her kalemde başarı grafiğimizi yükselttiğimizi görüyoruz. İstikrarlı büyümemizi ihracat rakamları ile destekliyoruz, dolar bazında %30 ciro artışı gerçekleşti. Bu durum, bizim gibi sağlıklı beslenme trendlerine öncülük eden ve ülkemizde ürettiğimiz katma değerli balık ve deniz ürünlerini her geçen gün farklı ihracat pazarlarına ulaştıran bir şirket için gurur verici.”
Ar-Ge, inovasyon ve yeni üretim hatlarına yatırım yapmaya devam edeceklerini vurgulayan Önen, “Markalı ve katma değeri yüksek üretimle yurt içinde ve yurt dışında büyümeyi sürdüreceğiz. Farklı kategorilerde geliştirdiğimiz inovatif ürünlerle Dardanel uzmanlığını yeni tüketici gruplarıyla buluşturacağız. Dünyanın en büyük su ürünleri üreticilerinden biri olma hedefimiz doğrultusunda Dardanel güvencesini, lezzetini ve sağlığını çok daha geniş bir coğrafyaya ulaştıracağız” dedi.
DARDANEL HAKKINDA
Türkiye’yi ton balığıyla tanıştıran ilk marka olan Dardanel, 1984 yılından bu yana faaliyetlerini Çanakkale ve İstanbul’daki fabrikalarında üretim yaparak sürdürüyor. Dardanel; ton balığının yanı sıra hazır yemek, somon füme, somon marine ve havyar gibi soğutulmuş ve katma değerli dondurulmuş deniz ürünleri kategorilerinde lider konumda. Ayrıca Tonlu Aç Ye kategorisindeki ürünleriyle tüketicilerin ‘her an, her yerde sağlıklı ve lezzetli öğün’ arayışlarına yanıt verirken dondurulmuş Kolay Pişir serisi ile hiçbir ön hazırlık gerektirmeden 8 dakika içinde hazırlanan deniz ürünlerini tüketicilerin beğenisine sunmaya devam ediyor. Kendi sektörünün lideri olmayı sürdüren Dardanel, Türkiye’nin ilk paketli hazır sandviçi Mr. NO markasını tüketicilerle buluşturdu. 2022 yılında Sushida markasıyla Türkiye’nin yemeye hazır ilk paketli sushisini pazara sundu. Aynı yıl, Jazzy markasıyla kedi ve köpek maması sektörüne girdi. Fortune 500 Türkiye listesinde de yer alan Dardanel, 29 ülkeye yaptığı ihracat ile Türkiye’nin gıda ihracatında en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olmanın yanı sıra 2022 yılında Yunanistan’ın köklü deniz ürünleri markası Kallimanis’i bünyesine katarak ihracat coğrafyasını daha da genişletti. Balık ve deniz ürünlerindeki uzmanlığını sağlıklı tüketim trendleri ile birleştiren Dardanel, Dardenia ve I Love Fish restoran konseptleriyle Türkiye genelinde geniş deniz ürünleri menüsüyle hizmet veriyor.