Tüketicileri doğru şekilde ve zamanda, doğru atıştırmalığa teşvik ederek dünya çapında 150’den fazla ülkede faaliyet gösteren Mondelēz International’ın önde gelen ülkelerinden biri olan Türkiye, yılın ilk ihracatını gerçekleştirdi. Gebze Fabrikası’nda üretilen 668 ton sakız ve şekerlemeyi yılın ilk ayında 10 ülkeye ihraç etti.
Sektörünün en büyük üreticilerinden biri olan ve Türkiye’nin ilk 500 ihracatçısı içerisinde yer alan Mondelēz International Türkiye, yeni yılın ilk ayında ihracat çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Mondelēz International Türkiye, 2024 yılında, 3 kıtada, 10 ülkeye toplamda 668 tonluk sakız ve şekerleme ihracatını gerçekleştirdi.
Avrupa Bölgesi’nin sakız ve şeker fabrikaları içerisinde üretim hacim açısından en büyük üretim tesisi olan Gebze Fabrikası’nda üretilen ürünlerin yarısından fazlası ihraç ediliyor.
Bu kapsamda; 2024 yılının ilk ihracatı Amerika, Bulgaristan Fransa, Hollanda, İngiltere, İspanya, Macaristan, Mısır, Portekiz ve Ukrayna’ya yapıldı.
Geniş ürün gamı ile öne çıkan Mondelez Türkiye; jelli şeker kategorisinde Sour Patch Kids markasıyla Amerika’ya, yumuşak ve sert şeker kategorilerinde Maynards Bassets, Sour Patch ve Halls markalarıyla İngiltere’ye ihracat faaliyetlerine devam ediyor. Şirket, sert şeker kategorisinde de Negro markası ile Macaristan’a, La Vosgienne markası ile Fransa’ya, Respiral ve Halls markaları ile İspanya’ya ihracatını hızlandırırken; sakız kategorisinde de Bubblicious markası ile Hollanda, İspanya ve Portekiz’e, Hollywood markası ile Fransa’ya ve Trident markası ile Mısır’a ve çeşitli ülkelere ürün ihraç ederek global pazarlara ihracat hedeflerine yönelik faaliyetlerini sürdürüyor.
Global pazarlara ihracatta öne çıkıyoruz
Yılın ilk ihracatı ve hedeflerine yönelik değerlendirmelerini paylaşan Mondelēz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, “Türkiye olarak, sakız ve şekerleme kategorisindeki üretimimiz ile öne çıkan bir ihracat merkeziyiz. Bu bakımdan hedeflerimiz doğrultusunda her yıl ihracat miktarımızdaki dikkat çekici oranlarda artıştan gurur duyuyoruz. Yatırımlarımız sonucunda 2023 yılının ilk 9 ayını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15’lik artış ve 43 bin 628 tonluk ihracat ile geride bıraktık. Güncel üretim teknolojilerini yakından takip ediyoruz ve Gebze Fabrikamızda 17 farklı üretim teknolojisi kullanıyoruz. Dünyanın dört bir yanından 68 ülkeye ihraç etmek bizim için bir gurur kaynağı. Global şekerleme ve atıştırmalık sektörü ihracatında ülkemizi daha ileri taşımak amacıyla 2024 yılında da çalışmalarımız devam edecek.” dedi.