Türkiye’de sabit fiyat uygulamasını başlatan ilk şirket olan Reis Gıda, enflasyonla mücadele kapsamında bu yıl da fiyatlarını dondurma kararı aldı. Pirinç ve Bakliyat sektörünün öncü kuruluşu, 20 Ocak tarihinde açıkladığı fiyat listesini, 11 Mart tarihinde başlayacak Ramazan Ayı sonuna kadar sabitlediğini açıkladı. Söz konusu kararla birlikte Reis, yaklaşık 80 gün ürünlerinde fiyatları sabit tutacak.
Reis Gıda, Ramazan ayı sonuna kadar temel kuru gıda ürünleri olan pirinç, bulgur, kırmızı ve yeşil mercimek, kuru fasulye ve nohut gibi paketli ürünlerinin fiyatlarını dondurma kararı aldığını duyurdu. Kararla birlikte Reis, 20 Ocak’ta perakende satış noktalarına açıkladığı fiyat listesiyle, Ramazan ayı sonuna kadar “Sabit Fiyat Uygulaması” başlattı. Alınan kararla birlikte Reis Gıda, ürün fiyatlarını 11 Mart tarihinde başlayacak Ramazan ayı da dahil edildiğinde 80 güne kadar sabitlemiş olacak. Bu süreçte farkındalık yaratacağını düşündüğü “Sabit Fiyat Uygulaması”na ortak sorumluluk duygusu ile satış noktalarının da raf fiyatlarıyla destek olacağına inancı tamdır.
RAMAZAN’IN MANEVİYATINA UYGUN BİR DAYANIŞMA
Reis Gıda Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, enflasyonla mücadelenin sadece hükümetlerin görevi olmadığını, iş dünyasının da sorumlulukları arasında yer aldığını dile getirerek şu değerlendirmeyi yaptı: “Mübarek Ramazan ayı, kuru gıdaların tüketiminin arttığı bir dönemdir. Yanı sıra kış aylarında mevsimsel olarak da tüketici talebi yükselir. 43 yıllık Reis, kurulduğu günden bu yana ulaşılabilir fiyatlarla tüketicisinin yanında yer aldı. Faaliyetlerimizle örnek şirket olmayı hedeflerimizin ilk sırasına koyduk. Bizleri takip eden kamuoyunun yakından bildiği gibi 1995, 2001 ve 2008 yıllarında fiyatların hızla arttığı dönemlerde Türkiye’de ilk kez “Sabit Fiyat Uygulaması”na Reis olarak öncülük yaptık. Bu uygulama ile belirli bir süre için fiyatları sabit tutma kararımız büyük yankı uyandırmış, toplumumuzda büyük destek görmüştü. 2022 yılında da temel gıda ürünlerindeki KDV oranının yüzde 8’den yüzde 1’e indirilmesi sürecinde de satış noktalarıyla gerçekleştirdiği görüşmeler sonucunda tüketicilere yüzde 7’lik ek bir destek sağlanmıştır. Toplumumuz yararına uygulamalarımızı artırarak, sürdüreceğiz.”
Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis, açıklamasında, “Reis Gıda’nın fiyatları dondurma kararı, Ramazan ayının manevi atmosferine uygun bir dayanışma ve destek göstergesi olarak da değerlendirilmelidir. Bu karar, şirketin piyasadaki fiyat dalgalanmalarına karşı tüketicileri koruma taahhüdünü ve sosyal sorumluluk anlayışını ifade etmektedir” dedi.
129 BİN TON KAPASİTEYE SAHİP
Reis, Anadolu’nun bereketli topraklarından dünyaya yayılan global bir kuru gıda markasıdır. Çiftçilerimizin el emeği göz nuru olan pirinç ve bakliyat ürünleri, “Reis” markası ile 4 kıtada 26 ülkeye ihraç edilir.
Reis’in temelleri,1981 yılında İstanbul Unkapanı’nda 40 metrekare bir alanda atıldı. 1993 yılında Güngören’de yılda 30 bin ton üretim kapasiteli tesisinde, Reis Tarımsal Ürünler A.Ş. olarak yoluna devam etti. 2007 yılında İkitelli’de yılda 40 bin ton üretim yapan tesisine geçti. 2013 yılı mayıs ayında, Esenyurt’ta 13 bin 500 metrekare kapalı alanı olan yeni fabrikasına taşındı ve tesiste yaptığı ilave yatırımla, pirinç ve bakliyatta yıllık üretim kapasitesi 129 bin tona ulaştı.