EĞİTİMİN AMACI:
Bu eğitim, gıdalarda duyusal değerlendirmenin ( duyusal analizin) önemi, duyusal değerlendirmeyi etkileyen faktörler, panelist seçim metotları, duyusal test teknikleri ve tüketici testleri, istatistiksel değerlendirme konularında genel bir bilgilendirme eğitimidir.
EĞİTİM İÇERİĞİ:
Duyusal değerlendirmeye giriş (tanımı, önemi, kapsamı, gıda sektöründe kullanım amaçları)
Duyusal değerlendirme laboratuarı (yerleşimi, düzeni ve bunları etkileyen faktörler )
Ürün, Kriter, Test metodu seçimi (örneklerin seçimi, hazırlanması ve sunumu)
Panelist seçimi
Duyusal test teknikleri
Basit farklılık testleri: Eşlenmiş kıyaslama, üçgen testi vb.
Çoklu kıyaslama testleri: Sıralama, puanlama testleri vb.
Tanımlayıcı testler: Lezzet profili, doku profili, Kantitatif tanımlayıcı analiz (QDA) vb.
Tercih Testleri
Tüketici Panelleri/Testleri
Genel Tat ve Koku Uygulamaları
Temel tatları tanıma
Koku testleri
Tat eşikleri duyarlılık testi
Vaka çalışması
Eşlenmiş kıyaslama testi
Sıralama testi
Sonuç Değerlendirme -İstatistik
EĞİTİM HAZIRLIĞI:
Eğitim, etkin ve verimli olması için maksimum 10 kişilik gruplarla düzenlenir.
Eğitim katılımcılarının eğitim gününde;
Parfüm kullanmamaları
Kokulu kozmetik, sabun ürünü kullanmamaları
Koku ve tat duyarlılığını etkileyebilecek ilaç almamaları
Eğitimden 1 saat önce yemek çay, kahve vb içecek ve sigara içmemeleri
Uygulamalar ve vaka çalışmaları sırasında kahve, çay, şeker, sakız ve gıda tüketmemeleri, sigara içmemeleri gerekmektedir.
KATILIMCI PROFİLİ:
Gıda sektöründe çalışan her düzeydeki personel ( Kalite, Üretim, Tasarım, Ar-Ge ve Satış & Pazarlama personeli öncelikli) ve duyusal değerlendirmeye ilgi duyan tüketiciler
EĞİTİM TARİHİ: 11 Temmuz, 2019
EGİTMEN : Dr.Öğr.Üyesi Tuğba ÖZDAL
İLETİŞİM: 0216 906 00 40 / info@karmalt.com