Gıda devi Ajinomoto, 16 Ekim Dünya Gıda Günü’nün bu yılki teması olan “Sıfır Açlık” konusuna dikkat çekmek amacıyla Çorbada Tuzun Olsun Derneği ile birlikte evsizlere çorba dağıttı. Tüm dünyada Ar-Ge gücü ve inovasyon teknolojileri ile gıda kaynaklarının sürdürülebilirliği, küresel açlık ve dengeli beslenme sorunlarına çözüm bulmaya odaklananan Ajinomoto, Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile de işbirliğine imza attı.
Japonya’nın en büyük, dünyanın sayılı gıda şirketlerinden Ajinomoto Grubu, küresel açlığa dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak amacıyla global projeler gerçekleştiriyor. Şirket, 16 Ekim Dünya Gıda Günü’nün bu yılki “Eylemlerimiz Geleceğimizdir. #SıfırAçlık Olan Bir Dünya İçin Sağlıklı Beslenme” temasıdoğrultusunda evsizlere çorba dağıttı. Ajinomoto, 2017’den beri Çorbada Tuzun Olsun Derneği ile işbirliği içinde bu etkinliği gerçekleştirirken bu yıl Temel İhtiyaç Derneği’nin de katılımıyla Taksim’de çalışmalarda bulundu.
Ajinomoto Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Hülya Gündoğan Uçarlar: Açlığı ortadan kaldırma yolunda iyiliği gelenekselleştiriyoruz
Etkinlikte konuşan Ajinomoto Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Hülya Gündoğan Uçarlar, “Günümüzde 670 milyondan fazla yetişkin ile 120 milyon kız-erkek çocuk ve yetişkin obez, 40 milyonun üzerinde çocuk fazla kilolu ve 820 milyondan fazla insan ise açlık çekiyor. Bu gerçeklerden yola çıkarsak sorunu ortadan kaldırma hedefini daha fazla sahiplenmemiz gerekiyor.
Ajinomoto olarak beslenme ve gıda kaynakları sorunlarının çözümü için dünya çapında çalışmalarımız var. Ülkemizde de her geçen gün daha fazla insanın besleyici gıdaya ve gıda güvenliğine kavuşabilmesi için farkındalık yaratmak hedefiyle, iki yıldan bu yana her yıl 16 Ekim Dünya Gıda Günü’nde Çorbada Tuzun Olsun Derneği’yle çorba dağıtımında yer alıyoruz. Şirket CEO’muz Sinan Altun, Japon yönetim kurulu üyelerimiz ve İstanbul ofisimizdeki çalışanlarımızla gönüllü çorba dağıtımları gerçekleştiriyoruz. Şubat 2019’dan bu yana ayrıca derneğin çorba ihtiyacını Bizim Mutfak çorbalarımızla karşılıyoruz. Sağlıklı gıdaya ulaşım ve açlığı ortadan kaldırma amacıyla farkındalık yaratmak adına gelenekselleştirdiğimiz bu organizasyonun giderek daha geniş kitlelere ulaşması en büyük gayemiz” dedi.
“Sosyal sorumluluk projeleriyle her geçen gün daha fazla insana dokunuyoruz”
Ajinomoto, global ölçekte sağlıklı yaşam, sağlıklı beslenme ve gıda kaynakları konusunda değer yaratan çalışmalar hayata geçiriyor ve birçok ülkede sosyal sorumluluk çalışmaları yürütüyor. Uçarlar bu çalışmalardan bazılarını şöyle özetledi:
“Aminobilim disiplininin kurucusu sayılan Dr. Kikunae Ikeda’nın Japon halkının beslenmesini iyileştirmek amacıyla keşfettiği umamiyi Japon halkına ulaştırmak için kurulan şirketimiz 110 yıldan beri Ar-Ge gücü ve inovasyon teknolojileri ile gıda kaynaklarının sürdürülebilirliğine, küresel açlık ve dengeli beslenme sorunlarına çözüm bulmaya odaklanıyor. Ajinomotoolarak 2009’da Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne (UNGC) katılarak temel ilkeleri benimsedik. Amino asit konusundaki çalışmalarımızla beslenme ve gıda kaynakları sorunlarının çözümüne yoğunlaştık.
Bu hedefle 2015’ten bu yana Tayland, Brezilya, Endonezya ve Filipinler’de amino asit ürünlerinin tüketimiyle gıda kaybını yüzde 20 azalttık ve yaşam standardını yükselttik. Malezya’da yaşlıların beslenmesini desteklemek, Japonya’da diyabet ve obezite riskini önlemek ve sağlıkla ilgili doğru bilgilere ulaşılmasını sağlamak, Endonezya’da hamilelerin gıda güvenliğini sağlamak, Gana’da bebeklerin açlığına son vermek, Vietnam ve Endonezya’da çocuk ve gençlerin beslenme sorunlarına destek olmak projelerimizden yalnızca birkaçı. Ayrıca Afrika, Uzakdoğu, Kolombiya, Vietnam, Endonezya ve Brezilya’da da tarımı iyileştirmek amaçlı çalışmalar yapıyoruz. Tüm bu sosyal sorumluluk projelerimizle her geçen gün daha fazla insana dokunuyoruz.”
Ajinomoto’nun Türkiye’de de 2017’den beri Çorbada Tuzun Olsun Derneği ile yürüttüğü çorba dağıtımları Çorbada Tuzun Olsun Derneği’nin çorba sponsorluğu ve Temel İhtiyaç Derneği’ne (TİDER) yaptığı gıda bağışı projeleri bulunuyor.
Türkiye’de evsizlik sorunu ile mücadele ederek günde en az 150 evsize ulaşan ve evsiz bireylerin topluma geri kazandırılması kapsamında aralıksız faaliyet yürüten Çorbada Tuzun Olsun Derneği’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Türker,“Toplumumuzun küskünleri ve dargınları olan evsizlerin gıdaya adil bir şekilde ulaşabilmesi çok önemli. Kendi yiyebileceğimiz kalitede ve hijyende gıdanın tüm dezavantajlı bireylere ulaşabilmesi en temel ahlaki empati. Buna aracı olurken bizler aslında gıdayı bir iletişim aracı olarak kullanarak toplumdan küskünlükle kendini soyutlayan evsizlerle iletişim kuruyoruz. Çorba, temel insani yardımlar çok güçlü bir iletişim aracı oluyor. Onlarla kurduğumuz iletişim ile topluma katılmaları ve topluma geri kazandırılabilmeleri konusunda programlara dahil ediyoruz. Sistem içerisinde çözülemeyen, toplumun en dramatik hikâyelerini değiştirebilmelerine ortak oluyoruz” dedi.
İsrafla mücadele için TİDER’e gıda bağışı
Ajinomoto, bu yıl Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) ile de bir işbirliğine imza attı. Uçarlar işbirliği hakkında, şunları belirtti:
“Temel İhtiyaç Derneği ile Ocak 2019’da imzaladığımız anlaşma kapsamında Türkiye’deki imkanları kısıtlı aileler için çalışıyoruz. Ürünlerimizi TİDER aracılığıyla bu ailelerle paylaşarak hem gıda israfıyla hem de yoksullukla mücadele alanında başarılı bir sosyal fayda yaratmayı amaçlıyoruz. Bir yıldan daha kısa bir sürede kat ettiğimiz yol gerçekten umut verici. Gelecekte bağışları daha da arttırma arzusundayız” dedi.
TİDER Yönetim Kurulu Başkanı Hande Tibuk; TİDER’in israfı önleyerek, ihtiyaç sahiplerinin kendi ayakları üzerinde durmalarına yardımcı olan, gıda bankacılığına geniş kapsamlı bir bakış açısı getirerek, israf ve yoksulluğa somut çözümler üreten bir sivil toplum kuruluşu olduğunu vurguladı. Hande Tibuk en büyük bağışçılarından biri olduğunu belirttiği Ajinomoto’yla işbirliklerini ise, “2019 Ocak ayında başlayan işbirliğimiz sonucunda bugüne kadar 50.407 kg ürünü israftan kurtararak, yoksul ailelerle paylaştık.” sözleriyle değerlendirdi.
Ajinomoto Hakkında:
Ajinomoto, ‘Sağlıklı Beslen, Sağlıklı Yaşa’ (Eat Well, Live Well) felsefesiyle yüksek kaliteli çeşniler, soslar, çorbalar, dondurulmuş gıdalar, unlu mamuller, kahve gibi ürünlerin global üreticisidir. Uzun yıllar gıda kültürü ve insan sağlığına ileri düzeyde amino asit teknolojileri alanındaki çalışmalarıyla katkıda bulunan Ajinomoto, faaliyetleri aracılığı ile insanlığın yüz yüze geldiği ‘Küresel Sürdürebilirlik’, ‘Gıda Kaynakları’ ve ‘Sağlıklı Yaşam’ sorunlarının çözülmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. 1909’da Japonya’da kurulan ve şu anda 35 ülkede 121 fabrika ve 34,504 çalışanıyla faaliyet gösteren Japonya’nın lider gıda firması Ajinomoto, 2018 yılında yaklaşık 10 milyar ABD doları net satış gerçekleştirmiştir. Türkiye’de 2013 yılında Kükre Gıda A.Ş.’nin yüzde 50 oranındaki hisselerini satın almış, Nisan 2017’de Örgen Gıda’nın hisselerini, Ağustos 2017’de de Kükre Gıda A.Ş’nin tamamını devralmıştır. Bu satınalmalar sonucunda Bizim Mutfak ve Kemal Kükrer markaları altında çorbadan bulyona, harçlardan soslara, sirkeden şalgam suyuna 12 farklı kategoride ürünü tüketiciyle buluşturan Ajinomoto Türkiye, 27 ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. 48 bin m2’lik üretim alanında İzmir, Eskişehir ve Adana’da olmak üzere 4 fabrikada toplam 25 üretim hattıyla faaliyet gösteren Ajinomoto Türkiye 463 farklı ürün üretiyor.