Dünyanın önde gelen uluslararası perakende şirketlerinden Metro Türkiye tarafından yapılan açıklamada Metro Chef markalı dondurulmuş su ürünlerinin satış fiyatlarında artık buzun hariç tutularak hesaplandığı net ağırlığının baz alınacağı belirtildi.
Su ürünleri genellikle hassas ve yumuşak bir yapıya sahip. Bu nedenle; dondurulmuş su ürünlerinin yüzeyi kalitesini, lezzetini ve tazeliğini korumak için donuk haldeyken ince bir buz tabakası ile kaplanıyor. Bu işlem glaze olarak adlandırılıyor.
Dünyanın önde gelen uluslararası perakende şirketlerinden Metro Türkiye ise sektörde öncü niteliğinde bir adım atarak, mağazalarında satışını yaptığı kendisine ait Metro Chef markalı dondurulmuş su ürünlerinde artık buzun hariç tutularak hesaplandığı net ağırlığın baz alınacağını duyurdu.
Metro Türkiye tarafından yapılan açıklamada, doğru zamanda ve iyi bir teknikle yapılmış glaze işlemi ile ürünün kalitesinin korunduğu belirtildi. Glaze işlemi ile buz tabakasını çıkararak hesaplanan net ağırlığı baz alacaklarını belirten Metro Türkiye, bu sayede Metro Chef markalı dondurulmuş su ürünlerini satın alan bir tüketicinin, örneğin 1 kg istavrit almışsa eve gidip bu balığı çözdürdüğünde de 1 kg istavrit almış olacağını kaydetti.
Glaze uygulaması nedir?
Gıdalarda glaze, soğuk ortam şartlarının ürün yüzeyine zamanla zarar vermesi sebebiyle dondurulma işleminden hemen sonra ürünü korumaya yönelik yüzeye uygulanan buz uygulamasıdır. Glaze uygulamasında yüzde 8 – 12 arası normal kabul edilirken raf ömrü 1 yıldan daha fazla olan ürünlerde daha yüksek miktarda glaze uygulaması yapılabiliyor. Glaze işleminin sağlık açısından hiçbir zararı olmadığı gibi tam aksine doğru zamanda ve iyi bir teknikle yapılmış glaze işlemi ürünün kalitesinin korumasını sağlıyor. Ancak bu durum tüketiciye maliyet olarak da geri dönüyor. Örneğin yüzde 50 glaze uygulanmış istavritin glazeli ağırlığı 1000 gr iken glazeden arındırılmış net ağırlığı 500 gr’dır. Metro Türkiye’nin yeni fiyat politikası kapsamında ise Metro Chef markalı dondurulmuş su ürünlerinde glazeden arındırılmış bu net ağırlık temel alınacak. Böylelikle tüketiciler su ürünlerini daha uygun fiyata satın almış olacak.
Metro Türkiye Hakkında
Metro Türkiye, dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden METRO’nun satış şirketlerinden biridir. Metro Türkiye, profesyonellerin kendileri ve iş yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeşit ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunmaktadır. METRO, 35 ülkede 760’tan fazla mağazayla hizmet vermektedir. Dünya çapında 150 binden fazla çalışanı olan şirket, tüm dünyada 24 milyon profesyonel müşteriye hizmet vermektedir. METRO’nun lokomotif şirketi olarak kabul edilen Metro Türkiye, ülkemizde 1990’dan bu yana faaliyet göstermektedir. Uygun fiyatlı, taze ve kaliteli on binlerce ürün, 21 şehirde 37 Metro Türkiye mağazasında satışa sunulmaktadır. Tüm Metro mağazalarında “Tarladan Çatala” gıda güvenliği yönetim sisteminin kurulmasını esas alan bir standart olan ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi standartları yüzde 100 uygulanmaktadır.