Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından bu yana tüketicilerine güvenilir bir alışveriş deneyimi sunan Metro Türkiye, yardımlaşma ve dayanışma kavramlarının daha fazla anlam kazandığı ramazan ayında tüm müşterilerine güvenilir ve ekonomik ürünler sunmaya devam ediyor.
Ramazan ayında herkesin güvenle et tüketmesini sağlamak için ve bu dönemde özellikle ette yaşanan fiyat spekülasyonlarına karşı mücadele etmek amacıyla ramazanın ilk haftasında Dana Kıyma ve Kuşbaşı ürünlerinde fiyat artışı yapmayacağını açıklayan Metro Türkiye, Dana Köftelik Kıyma ürününü KDV dahil 42,00 TL, Kuşbaşı ürününü ise KDV dahil 45 TL‘den başlayan fiyatlarla satacak.
Metro Türkiye, kahvaltılık çeşitlerinden iftariyeliklere, bakliyatlardan pirince, un, yağ, tuz, şeker gibi temel gıda ürünlerinden et, yumurta ve balığa kadar geniş bir ürün yelpazesini; hijyenik ve güvenli bir şekilde tüketicilere sunuyor. Aynı zamanda 21 şehirdeki 37 mağazasında yardımlaşma ve dayanışmanın sembolü haline gelen erzak paketlerini de her bütçeye uygun şekilde müşterileri ile buluşturuyor.
Fiyat spekülasyonlarına karşı mücadeleye Ramazan ayında da devam ettiklerini belirten Metro Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Boris Minialai “Metro Türkiye olarak 30 yıldır amacımız müşterilerimize ihtiyaçları olan ürünleri güvenilir bir şekilde fiyat ve kalite dengesini gözeterek sunmak. Bu çerçevede Ramazan ayında herkesin güvenli et ürünlerine ulaşmasını sağlamak için ramazanın ilk haftasında bu dönemde tüketicilerimizin en çok tükettiği Köftelik Kıyma ve Kuşbaşı ürünlerimizde fiyat artışı yapmayacağız ve Dana Köftelik Kıyma ürününü KDV dahil 42,00 TL, Kuşbaşı ürününü ise KDV dahil 45 TL‘den başlayan fiyatlar ile müşterilerimizle buluşturacağız. Fiyat politikamıza ek olarak uzun yıllardır şirket olarak ette izlenebilirlik konusu da gündemimizde yer almaya devam ediyor. 2014 yılında ‘Kırmızı Taze Ette İzlenebilirlik’projesini başlatan ilk şirket olduk ve “METRO TAKİP” barkod uygulamasını tüm mağazalarımızda hayata geçirdik. 2020’nin ilk ayı itibariyle de mağazalarımızda satılan tüm karkas ve vakum et ürünlerinin çiftlikten rafa geliş hikâyesini faturalarda gösteren, uluslararası standartlardaki GS1-128 barkod uygulamasını hayata geçiren ilk şirket olduk. Uygulamaya aldığımız bu yeni uygulama ile müşterilerimiz,mağazalarımızdan satın aldıkları tüm karkas ve vakum et ürünlerinin çiftlikten rafa kadar ki tüm hayat hikâyesini faturalarında görebiliyor.“ dedi.
Et ürünlerinde izlenebilirlik
“Etin İzlenebilirliği” alanında çalışmalar yürüten Metro Türkiye, 2017 yılında et ürünlerinde başlattığı dijital izlenebilirlik sistemindeki projelerini bir üst basamağa taşıyarak GS1-128 barkod sistemi uygulamasını başlatmıştı. Güvenli bir takip altyapısı sağlamak amacıyla 110 ülke tarafından oluşturulan GS1 Küresel İzlenebilirlik Standardı kapsamındaki GS1-128 barkod sayesinde satın alınan vakum ve karkas et ürünlerinin ticari kimliğini gösteren bilgilerin yanı sıra etin çiftlikten rafa geliş hikâyesi de tüm detaylarıyla faturalarda yer alıyor. Ayrıca faturadaki numaralar kullanılarak son kullanım tarihi, parti numarası, hayvanın kesim tarihi, kulak küpesi gibi tüm bilgilere ulaşabiliyor.
Sebze ve meyveler paketli satışa
Metro Türkiye’de tüm meyve ve sebzeler de en sağlıklı ve güvenli şekilde paketli şekilde satışa sunuluyor. Meyve-sebze tedarikçilerinin tesisleri ile ürünlerin yetiştirildiği tarla ve seralar, periyodik olarak gıda güvenliği, hijyenik koşullar ve pestisit kullanım koşulları ve ağır metal açısından denetleyen Metro Türkiye, denetimler sırasında tarla ve seralardan alınan numuneler analiz ediliyor ve sadece uygun olan ürünlerin rafa gelişini sağlıyor. Bu kontrolleri uzman denetçiler aracılığıyla yapan Metro Türkiye, denetimlerden geçen tüm ürünleri Türkiye’de ilk uluslararası geçerliliği olan IFS Lojistik Uluslararası Gıda Güvenliği Sertifikası’na sahip meyve-sebze platformuna ulaştırılıyor.
Hediye çeki ve hediye kartı da satışa sunuluyor
Metro Türkiye, yardımlaşma ve dayanışma ruhunu yaşatmak için hediye çeki ve hediye kartını da satışa sunuyor. Mağazalardaki kasa şefliklerinden satın alınabilecek 150 TL’lik hediye çekleri ve 500 TL ve üzeri hediye kartı önemli bir yardımlaşma aracı olarak kullanılabilecek.
Metro Türkiye Hakkında
Dünyanın en önemli uluslararası perakende şirketlerinden Metro, Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 1990 yılından günümüze, Türk mutfağının daimiyetini sağlama ve gelecek nesillere miras bırakma amacını üstlenmektedir. Metro Türkiye, HoReCa (otel, restoran, kafe) sektörü için bir mutfağı oluşturan tüm hizmetleri sağlarken yaklaşık 4.500 çalışanıyla 21 şehirde, 37 mağazasıyla profesyonellerin kendileri ve iş yerleri için ihtiyaç duydukları 40 bin çeşit ürünü, fiyat-kalite-performans ilişkisini gözeterek sunmaktadır. Türk mutfağına dair çalışmalarını ekonomik, çevresel ve sosyal etkileri dikkate alarak hayata geçiren ve bu nedenle Sürdürülebilir İş Ödülleri’nin de sahibi olan Metro Türkiye, et ve balık izlenebilirliğinden sürdürülebilir balıkçılığa, gıda atığı projelerinden Coğrafi İşaretli Ürünler projesine kadar tüm çalışmalarıyla yerel değerlerin kayıt altına alınıp gelecek nesillere miras bırakılmasına katkı sunmayı hedeflemektedir. Metro Chef, Metro Professional, Metro Premium, Aro, Rioba ve Sigma isimli kendi markalarını bünyesinde bulunduran şirket, tüm mağazalarında “Tarladan Çatala” gıda güvenliği yönetim sisteminin kurulmasını esas alan bir standart olan ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarını da yüzde 100 uygulamaktadır.