Dünyadaki en önemli inovasyon ödüllerinden biri olan ‘’Yılın Seçilmiş Ürünü’’ 1987 yılında Fransa’da kurulmuştur ve 37 ülkede 3.5 milyon tüketiciye ulaşmaktadır. Şeffaf bir seçim aşamasından geçen ürünler sadece tüketicilerin tercihleriyle seçilmektedir. Araştırma ortağı Nielsen, 4000 kişilik bir örneklem ile yüzyüze anket yaparak, bunun sonucunda programa katılan ürünler için detaylı bir rapor hazırlamaktadır ve programa katılan her ürün kendi kategorisindeki bu raporları edinmektedir. Programın medya ortakları Fortune, fortuneturkey.com, Trendus,Ortakalan ve Gıda Türk, perakende ortağı CarrefourSA ve araştırma ortağı Nielsen’dir.
Yılın Seçilmiş Ürünü Programı’na Hangi Ürünler Katılabilir?
‘’Yılın Seçilmiş Ürünü’’ programında ürünler albeni, inovasyon ve memnuniyet bazlı bir değerlendirmeden geçmektedir.Tüketici ürünleri kategorisinde yer alan ve son 23 ayda pazara sunulmuş, inovasyon içeren her ürün ve hizmet yarışmaya katılabilir. Hızlı tüketim, elektrikli ev aletleri, beyaz eşya, teknoloji ürünleri, ev tekstili, boya, bankacılık, sigorta, telekomünikasyon gibi tüketici olarak satın aldığımız tüm ürün ve hizmetler YSÜ kapsamında yer almaktadır.
Yılın Seçilmiş Ürünü Programına Katılım Aşamaları
Yılın Seçilmiş Ürünü programında ürün ve hizmetlerin programa katılımından, logoyu kullanma hakkı edinmelerine kadar beş aşamalı bir süreç devam eder. Bu beş adım; Kayıt, Etik Komite Ön Değerlendirme,Tüketici Araştırması,Ödül Töreni, Logonun Kullanımı, olarak sıralanmaktadır. 2017 programı için Başvuru ve Kayıt sürecinde, katılım koşullarını sağlayan ürün ve hizmetler Ekim 2016’ya kadar kayıtlarını tamamlamalıdırlar.Kazanan ürün ve hizmetler, 1 yıl boyunca logo kullanımı, program ortaklarından ayrıcalıklar ve pazar araştırması rapor ve sonuçlarının ürün/hizmet iletişimde kullanım hakkını elde etmektedirler. Diğer katılımcılar ise pazar araştırması raporu ve özel kategori sunumu ile ürünün güçlü yönleri ve gelişim alanlarının belirlenmesi konusunda önemli içgörüler edinirler. Ödül Töreni, kazanan ürün ve hizmetlerin takdiminin yanı sıra üreticilere bu ürün ve hizmetler konusunda görünürlük ve tanınırlık açısından destek olmaktadır.