Mondelēz International CEO’su Irene Rosenfeld ‘in görevinden ayrılmasının ardından göreve Dirk Van de Put gelecek. Kasım 2017’de gerçekleşecek olan bu geçiş ile birlikte, Rosenfeld yönetim kurulu başkanlığı görevine 31 Mart 2018’e kadar devam edecek.
Mondelēz International’da (NASDAQ:MDLZ) CEO Irene Rosenfeld ‘in ayrılmasının ardından halen McCain Foods CEO’su olarak görev yapan Dirk Van de Put yeni CEO olarak seçildi. Dirk Van de Put yeni görevine Kasım 2017’de başlayacak ve şirketin yönetim kuruluna dahil olacak. Rosenfeld ise 31 Mart 2018 tarihine kadar yönetim kurulu başkanlığı görevine devam edecek.
Rosenfeld ayrılığı ile ilgili olarak yaptığı açıklamada “Mondelēz International‘ın 90 bin çalışanıyla dünya çapında gerçekleştirdiği başarılarından gurur duyuyorum. CEO’luğum süresince sektörümüz birçok beklenmeyen değişime şahit oldu. Biz bu değişikliklere her zaman kolay adapte olup, yatırımcılarımız için değer yarattık. Bu harika şirketin geleceği çok parlak. Yönetim kurulumuz ve ben Dirk Van de Put’un doğru bir lider olduğu konusunda hemfikiriz. 3 ayrı kıtada görev yapmış olan Van de Put, gelişmekte olan ve gelişmiş pazarların ticari operasyonlarında derin tecrübeye sahip. “ dedi.
Gıda sektöründe 30 yıllık deneyime sahip Van de Put ise son olarak cirosu 7,3 milyar Amerikan doları olan Kanadalı şirket McCain Foods ‘ta çalışıyordu. 160’tan fazla ülkede satılan donmuş patates ve aperatifler üreten şirkette son 6 yıldır CEO’luk görevini yürüten Van de Put, net satışları yüde 50 artırırken yüzde 75 de organik büyüme sağladı.
Van de Put, McCain’de çalışmadan önce; Novartis, Groupe Danone, The Coca-Cola Company ve Mars şirketlerinde üst düzey yöneticilik görevlerinde bulundu.
Mondelēz International Bağımsız Direktörü Mark Ketchum ise Dirk Van de Put’a yönetim kurulu adına başarılar dilerken, “Dirk’ün yetenekleri ve sektörel tecrübeleriyle şirketimiz için doğru bir liderolduğuna inancımız tam. Ayrıca şirkete kattığı vizyon ve liderlik için Irene Rosenfeld’e teşekkür ederiz. Görev yaptığı süre boyunca Rosenfeld, şirketin büyümesine, ikonik markaların gelişmesine ve marka portföyünün zenginleşmesine büyük katkı sağladı. Karlılığı arttırıp Mondelēz International’ı lider bir atıştırmalık yiyecekler şirketi haline getirdi.” şeklinde konuştu.