Global Çikolata Şekerleme Pazarının Üçüncü En Büyük Şirketi Ferrero’nun, A.B.D.’deki Bu Satın Alma İşlemi Sonucunda Dünya Çapındaki Konumu Daha da Güçlenecek
Bu Önemli Stratejik ve Cazip Pazarda Büyüme İrade ve Kararlılığını Yansıtır Biçimde, A.B.D.’deki En Büyük Şekerleme Şirketi Olacak
Ürün Portföyünü Efsaneleşmiş Bir Dizi Çikolata ve Şekerleme Markasıyla Zenginleştirecek
Ürün Yelpazesini Tamamlayacak Atıştırmalık Çikolata ve Mevsimlik Kategorilerdeki Varlığını Daha Arttıracak
LÜKSEMBURG – 17 Ocak 2018 – Global bir şekerleme grubu olan, Ferrero Grubu ve bağlı şirketleri (“Ferrero”), bugün Nestle’nin A.B.D. şekerleme birimini satın almak üzere 2.8 milyar dolar nakit ödeme karşılığında kesin anlaşmaya varıldığını duyurdu. Nestle’nin A.B.D.’deki şekerleme biriminin 2016’daki toplam yıllık satışları yaklaşık 900 milyon dolar.
Ferrero, aralarında Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets®, Wonka® gibi efsaneleşmiş çikolata markalarının da bulunduğu, aynı zamanda Crunch® markasına yönelik olarak şekerleme ve A.B.D.’deki belli kategorilerdeki hakları da içeren ve SweeTarts®, LaffyTaffy® ve Nerds® gibi şeker markalarını da kapsayan, zengin bir geçmiş ve yüksek marka farkındalığına sahip 20’den fazla Amerikan markasının sahibi olacak.
Bu satın alma işlemiyle beraber, bugüne kadar A.B.D. piyasasında Tic Tac® naneli şeker, Ferrero Rocher® pralin çikolatası, Nutella® fındık kreması, Fannie May ve Harry London çikolata markaları ile Ferrero’ya ait bir şirket tarafından yakın tarihte satın alınan ve marka portföyü içinde Trolli®, Brach’s® ve Black Forest® Gummies de bulunan Ferrara Şekerleme Şirketi ile tanınan Ferrero, A.B.D. pazarındaki en büyük üçüncü şekerleme şirketi olacak.
Ferrero, Nestle’nin A.B.D.’nin Illinois eyaletindeki Bloomington, Franklin Park ve Itasca üretim tesislerini ve şekerleme alanında görev yapmakta olan çalışanlarını devralacak; ve aynı zamanda Glendale, Kaliforniya ile Illinois ve New Jersey’deki diğer konumlarda faaliyetlerini sürdürmeye devam edecektir.
Ferrero Grubu Başkanı Giovanni Ferrero konu hakkında değerlendirmelerde bulundu : “Halihazırda zengin bir geçmiş ve muazzam farkındalığa sahip, efsaneleşmiş markalardan oluşan, mükemmel bir portföye sahip olan Nestle’nin A.B.D. şekerleme işini satın alma işlemi bizleri son derece heyecanlandırıyor. Ferrero’nun, yeni satın almış olduğu Fannie May Confections Brands ve Ferrara Candy Company dahil olmak üzere, A.B.D.’deki mevcut varlığıyla birlikte çok daha önemli bir büyüklüğe ulaşarak, müşterilerimize atıştırmalık çikolata, şeker ve sezon ürünleri kategorilerinde yüksek kalitede ve daha geniş bir ürün yelpazesi sunarken dünyanın en büyük şekerleme pazarında heyecan verici, yeni büyüme fırsatları bulabileceğiz. Nestle’den gelecek yetenekli ekibi Ferrero’da aramızda görmekten mutluluk duyacak; kilit özelliğe sahip bu stratejik ve cazip pazardaki ürünlerimize yatırım yapmaya ve büyütmeye devam edeceğiz.”
Ferrero Grubu CEO’su Lapo Civiletti ise, “Kuzey Amerikalı tüketici ve müşterilerimize değer sunmak konusundaki kararlılığımız, portföyümüze bu denli güçlü şekerleme ve çikolata markalarının girmesiyle daha da güç kazanacaktır” dedi.
Satın alma işlemi normal prosedürlere bağlı olarak ve idari izinler çerçevesinde tamamlanacak olup, takriben 2018 yılının ilk çeyreği biterken sonuçlanması beklenmektedir.
Credit Suisse Securities, Davis Polk and Wardwell LLP ve Lazard, Ferrero’ya danışmanlık veren kurumlardır.
Ferrero hakkında
1946 yılında İtalya’nın Alba kentinde bir aile işletmesi olarak kurulan Ferrero; 12 milyar doların üzerindeki toplam cirosu, 170’ten fazla ülkede sahip olduğu dağıtım kanalları ve 55 ülkedeki 30.000’den fazla çalışanıyla küresel çikolata şekerleme pazarındaki üçüncü en büyük şirkettir.
Ferrero A.B.D. pazarına ilk olarak 1969 yılında, naneli şekerleme piyasasında efsane haline gelen Tic Tac® naneli şekerleriyle girdi; sonraki dönemde ise Rocher® pralin çikolataları ve Nutella® fındık kremalarını A.B.D. piyasasına tanıttı.
Ferrero, yakın tarihlerde, sahip olduğu Fannie May ve Harry London markaları aracılığıyla çikolata, pralin ve diğer atıştırmalıklar da dahil olmak üzere önemli ana kategorilerde ürünler sunan bir çikolata firması olan ‘Fannie May Confections Brands’ ile Trolli, Brach’s and Black Forest gibi markalarıyla gumi ve sezonluk şekerleme ürünlerinde lider olan ‘Ferrara Candy Company’i satın almıştır.