Migros, geçen yıl 15.3 milyar liralık ciroyla son 11 yılın rekorunu yakaladı Genel Müdür Özgür Tort, gıda fiyatlarını yüzde 11 aşağı çektiklerini söyledi.
Türkiye’nin önde gelen perakendecileri arasında yer alan Anadolu Grubu şirketlerinden Migros, enflasyonun en büyük tetikleyicileri arasında yer alan gıda fiyatlarında yüzde 11’lik indirime gittiğini açıkladı. Son 3 yılda kaliteden ödün vermeden, özgün markalı temel ihtiyaç ürünlerinde piyasadaki en iyi fiyatı sunduklarını kaydeden Migros Ticaret Genel Müdürü Özgür Tort, “Tüm ürün gruplarında yıl içerisinde gerçekleştirdiğimiz kampanyalarla iddialı bir ucuzluk sağladık. Bu çabamızla tüm gıda ürünlerinin ortalama fiyatını yüzde 11 aşağı çektik” diye konuştu.
168 MAĞAZALIK DENEYİM
İstanbul’da dün düzenlenen basın toplantısında, gelecek döneme dair hedeflerini paylaşan Tort, 2017 yılında yüzde 39’luk büyüme ile 15.3 milyar TL ciro yaparak son 11 yılın rekorunu kırdıklarını kaydetti. Müşterilerin 2017 yılında Migros’taki alışverişlerini 11 ilin toplam market harcaması kadar büyüttüğünü ifade eden Tort, “2017 Migros için bir dönüm yılı oldu. Kipa ve Tazedirekt’i bünyemize katarak son yıllardaki büyüme hızımıza daha da ivme kazandırdık. 4 yılda iki kat büyüme hedefimizin temellerini çok sağlam attık. Kipa hariç organik büyümemizle de dünya perakendesinde iyi örnekler arasında yer aldık. Kipa entegrasyon sürecimiz ise çeviklik, hız ve verimlilik açısından ders konusu olacak niteliktedir. 168 mağazayı yalnızca bir günde bünyemize kattık” bilgisini verdi. Gelecek yıl 65’inci yılını kutlayacaklarını belirten Tort, “Migros olarak merak ve tutkuyla 64 yıldır yeniden doğuyoruz” dedi.
İBRE KÂRLILIĞA DÖNDÜ
Geçen yıl önemli satın almalara da imza attıklarını ve yatırımları büyüteceklerini dile getiren Tort, 2018 yılının henüz başında kendi büyüme güçleri ve yarattıkları verimlilikle yeni bir devralma anlaşması imzaladıklarını söyledi. Tort, 53’ü İstanbul, 3’ü Tekirdağ’da olmak üzere Türkiye’de sayıları 56’yı bulan tüm Uyum Market mağazaları ve Antalya’daki 17 Makro Market mağazalarını devralmak üzere adım attıklarını belirtti. Tort, “KİPA uzun zaman sonra bizimle birlikte yeniden ibresini kârlılığa çevirdi. Sürdürülebilir büyüme anlayışımızla yatırımlarımıza devam etmeyi hedefliyoruz” dedi.
4.3 MİLYON KİŞİNİN CEBİNDE
Açıklamalarında dijitalleşme süreçlerinde ve mobil platformlarda dünya perakendesiyle eş zamanlı hareket ettiklerini kaydeden Tort, 9 yıl önce başlattıkları JetKasa uygulamasının hem kendileri hem de müşterileri için öğretici olduğunu vurguladı. Tort, “Bugüne kadar 4.3 milyon kişinin cebine giren Migros Mobil uygulamasına yakında zamanda ‘M Kolay’ özelliği de ekledik. Bu sayede müşterilerimiz mağaza alışverişleri esnasında mobil cihazlarından barkodlarını okuttukları ürünleri doğrudan alışveriş sepetlerine atıyor ve ürünleri kasadan tekrar geçirmeden ödeme yapabiliyorlar” diye konuştu.
UCUZ ET İÇİN BAŞVURDU
GIDA, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından devreye alınan ucuz et satışı uygulamasından yararlanmak için Et ve Süt Kurumu’na da başvuruda bulunduklarını kaydeden Özgür Tort, “Türkiye’nin 81 ilinde faaliyet göstermeye başlamamıza rağmen Et ve Süt Kurumu’nun sağladığı etlerin satışını yapamıyoruz. Daha önceki yıllarda olduğu gibi altyapısı hazır olan tüm perakendecilerin bu dağılıma erişmesi önemlidir. Bu anlamda Et ve Süt Kurumu’na da, bakanlığımıza da başvurumuzu ilettik. İzin çıkarsa ucuz et satışı yapabileceğiz” diye konuştu.