Türkiye’nin Amerika’ya 2017 yılında gerçekleştirdiği 868 milyon dolarlık gıda ürünleri ihracatının yüzde 55’ini Egeli ihracatçılar gerçekleştirdi.
Bu başarıda, Ege İhracatçı Birlikleri tarafından uzun yıllardır Türkiye Milli Katılım Organizasyonu gerçekleştirilen New York Summer Fancy Food Gıda Fuarı kilit rolüne sahip.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, hedeflerinin ABD’ye gıda ürünleri ihracatını 2 milyar dolara çıkarmak olduğunu dile getirdi.
Bu yıl 30 Haziran – 02 Temmuz tarihleri arasında düzenlenen Fancy Food Fuarı’nda Türk gıda ihracatçıları Ege İhracatçı Birlikleri organizasyonunda 39 firma ile yer aldı. Türk gıda ürünleri New York sokaklarında turladı. Türk lezzetlerinin kokusu, Amerikalıları New York sokaklarında cezbetti.
Dünya’nın en büyük gıda ithalatçısı Amerika Birleşik Devletleri’nde düzenlenen gıda fuarlarının bir numarası olan Summer Fancy Food Gıda Fuarı’na katılan Türk gıda ihracatçıları Turkey Discover the Potential-Potansiyelini Keşfet logolu ikram aracıyla New York sokaklarında Türk gıda ürünlerinin tanıtımını yaptı.
30 Haziran – 02 Temmuz 2018 tarihleri arasında New York Summer Fancy Food Fuarı’nda yer alan Türkiye Markası standında yapılan pişirim etkinliği, Au Mas Turque şefi olan ve uzun süredir Amerika’da yaşayan Özlem OĞUZCAN CRANSTON tarafından gerçekleştirildi.
Usta şef Türk Gıda ürünleri ile katılımcılara lezzet şöleni yaşatırken, fuar ziyaretçilerinin ve New York sokaklarında Amerikalıların damaklarda eşsiz tatlar bıraktı.
Türkiye, 39 firma ile Fancy Food’ta yerini aldı
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Birol Celep, New York Summer Fancy Food Fuarı’nda 1998 yılından beri Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu gerçekleştirdiklerini, katılımcı firmaların Türk gıda ürünlerini çeşitli etkinliklerle Amerikalı alıcılara ve dünyanın her yerinden katılımcılara tanıtma fırsatı bulduğunu dile getirdi.
Hedefimiz ABD’ye gıda ürünleri ihracatında 2 milyar dolara ulaşmak
“Türkiye’nin 2017 yılında Amerika’ya gerçekleştirdiği 868 milyon dolarlık gıda ihracatının yüzde 55’lik kısmını yapmanın gururunu yaşıyoruz” diyen Celep, “Türkiye standında gerçekleşen tadım etkinliklerinin yanı sıra, fuar içi alanlarda ve fuara özel yayınlarda Türkiye markasına vurgu yaptık. ABD, yıllık yaklaşık 145 milyar dolar gıda ürünleri ithalatı yapıyor. Bu ithalattan en azından 2 milyar dolarlık pay almak istiyoruz. Summer Fancy Food Fuarı bu hedefi gerçekleştirmemiz açısından çok değerli bir fırsat. Tüm dünya tarafından önemsenen bu ünlü fuarın ihracatçılarımıza yeni kapılar açtığına inanıyoruz. 539 m2lik Türkiye pavyonunda yer alan 39 firmamız ile Türk gıda ürünlerinin tüm dünyada bilinirliğinin artmasına katkı sağladık” şeklinde konuştu.
55 Ülkeden 2 bin 571 Firma Katıldı
Summer Fancy Food Fuarına 55 ülkeden 2 bin 571 firma katılırken, Fuarı 23 binden fazla kişi ziyaret etti. Fuarı, Türkiye’nin New York Başkonsolosu Ertan Yalçın, Ticaret Ataşeleri Özgür Çelikel, Ahmet Selçuk Nalbat ve İskender Balcı ziyaret etti. Özlem OĞUZCAN CRANSTON’un ülkemiz ürünleriyle Amerikalıların damak tatlarına uygun ve sağlıklı menüleri ziyaretçilere tattırmasının yanında, ünlü Türk cerrah Dr. Mehmet Öz’ün oynadığı ve Türk Hava Yolları için yapılan “Beş Duyu” (Five Senses) adlı reklam filmi ziyaretçilere gösterildi.