Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, yüksek kalite yerli ve milli ürünlerin uluslararası alanda pazarlanması için “çatı marka” oluşturma hedefleri olduğunu belirterek, “Bu markayı yılın ilk yarısını bitirmeden açıklamış oluruz.” dedi.
Pakdemirli, Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde AA muhabirine açıklamalarda bulundu. Türkiye’nin tarımsal hasılada Avrupa’da birinci olduğunu anlatan Pakdemirli, ancak ülkenin işlenmiş gıdada aynı başarıyı sağlayamadığını kaydetti.
Türkiye menşeli ürünlerin kendi özelliklerinin yanı sıra ambalaj, kalite ve tüketici açısından önemine işaret eden Pakdemirli, “Bizim ürünlerimize mutlaka bir hikaye ekleyip bunu satmayı öğrenmemiz lazım. Diğer taraftan işlenmiş gıdalara da bir anlam yüklememiz gerekiyor. Bakanlık olarak Türk ürünleriyle ilgili uluslararası bir çatı marka kurma hedefimiz var. Yüksek kalite yerli ve milli ürünleri yurt dışında sergileme, bunlar için talep oluşturma ve söz konusu ürünleri yüksek fiyatla satmayı planlıyoruz.” diye konuştu.
Özel sektör eliyle marka yaratmanın zorluğuna da değinen Pakdemirli, “Devletin derdi kendi cebine para girsin değil. Özel sektörün cebine para girerse Türkiye’ye para girmiş olacak. Bu markayı, yılın ilk yarısını bitirmeden açıklamış oluruz.” değerlendirmesinde bulundu.
Pakdemirli, satışa sunulacak ürünlere ilişkin çerçevenin de çatı markayla birlikte açıklanacağını belirterek, “Bu ürünlerin içerisine lokum girecekse lokum, zeytinyağımız girecekse zeytinyağımız, incirimiz girecekse incirimiz girecek. Fındığımız girecekse fındık veya işlenmiş olacaksa o şekilde girecek. Bunlarla ilgili genel çerçeveyi açıklayacağız. Bu genel çerçevede ürünün çok premium bir ürün olması, gıdanın sağlıklı gıda olması çok önemli. İşte bunların hepsi, premium bir şekilde pazarlanacak.” ifadelerini kullandı.