Türkiye’de meyve aromalı maden suyunu üreten, ilk şirketlerden biri olan Freşa piyasaya çıkardığı yeni ürünlerle büyümesini sürdürüyor. 2018’de ciro olarak yüzde 35 büyüyerek ihracatla birlikte 350 milyon TL ciro elde eden Freşa, 2019 yılında yeni ürünlerle portföyünü zenginleştirerek, yeni ülkelerle ihracat coğrafyasını genişletecek.
Amerika’dan Avustralya’ya kadar 5 kıtaya ürün satışı gerçekleştirdiklerini kaydeden Freşa Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Çakırmelikoğlu, konuyla ilgili olarak; ‘’Ürün gamımızda yer alan meyve aromalı Freşa ve Fresher markalarımızla ABD, Almanya, Irak, Suriye, Filistin, Katar, Bahreyn, Umman, Bulgaristan ve Romanya olmak üzere toplamda 30 civarında ülkede yer alıyoruz’’
Giresun’un İnişdibi Beldesi’nde kurulu maden suyu tesislerinden sonra, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa gibi metropollere lojistik olarak daha yakın olmak amacıyla Bursa’nın İnegöl ilçesi Kurşunlu beldesindeki fabrikayı kurduklarını belirten Hasan Çakırmelikoğlu; ‘’Son teknolojik üretim donanımlarıyla kurulmuş olan tesislerimizde, cam şişe hatları toplam kapasitesi saatlik 210.000 adet şişe, Capri-Sun üretim kapasitesi saatte 12.000 adet paket ve yeni kurulan teneke hattı kapasitesi 60.000 teneke kutu ürün işleme kapasitesine sahiptir’’ dedi.
Ciroda ihracatın payı yüzde 30 olacak Freşa’nın satış coğrafyasındaki 30 ülkeye 2017’de 14,2 milyon USD Dolara yükseldi. Hasan Çakırmelikoğlu, bu yıl ihracatın satışlarda kendini daha fazla hissettireceğini kaydederek, tahmini 20 milyon USD Dolar satış olacaktır. Bu da ciromuzun yaklaşık yüzde 30’unu ihracattan elde edeceğiz’’ dedi.